دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 21218

ظرفیت کافی برای بومی سازی کاراته بانوان قم وجود ندارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: ظرفیت کافی برای بومی سازی کاراته بانوان قم وجود ندارد.
ظرفیت کافی برای بومی سازی کاراته بانوان قم وجود ندارد
به گزارش قم نیوز، حسن عابدی درباره عملکرد کاراته قم در سال ۹۲ اظهار کرد: به طور کلی عملکرد کاراته قم در سال ۹۲ مطلوب و رضایت بخش بود و با توجه به درخشش تیم‌های اعزامی قم در رده‌های پایه کشوری و حضور تیم‌های قمی در سوپرلیگ آقایان و بانوان کشور برای نخستین بار، سال خوبی را در کاراته سپری کردیم.

وی در مورد عملکرد تیم کاراته شیر ژال قم در مسابقات سوپرلیگ بانوان کشور گفت: متاسفانه کاراته قم در حوزه بانوان از نظر فنی در سطح مناسبی قرار ندارد و این ضعف با توجه به بافت فرهنگی و نگاهی که غالب مردم قم به حضور بانوان در عرصه ورزش قهرمانی دارند طبیعی است.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: مشکلی که ما در رشته کاراته در قبال بانوان داریم تنها محدود به کاراته نیست و در سایر رشته‌های ورزشی نیز به چشم می‌خورد.

عابدی بیان کرد: بانوان قمی در عرصه ورزش همگانی حضوری فعال و شایان توجه دارند اما در بخش ورزش قهرمانی با توجه به شرایط ویژه‌ای که برای یک ورزشکار در سطوح فرا استانی و ملی از نظر شرکت مداوم و حرفه‌ای در تمرینات، اردو و سفر‌ها وجود دارد نمی‌توانیم انتظار زیادی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تیم شیر ژال قم امسال برای نخستین بار در سوپرلیگ کاراته کشور شرکت کرد و عملکردی متوسط داشت اما تنها ۳۰ درصد از نفرات این تیم بومی بودند و باقی اعضای این تیم را کاراته کاهای غیر قمی تشکیل دادند.

رئیس هیئت کاراته استان قم تصریح کرد: در حال حاضر، ظرفیت کافی برای بومی سازی کاراته بانوان قم وجود ندارد و این، به دلیل بحران کاراته کاهای مجرب و توانمند بانو در قم است که به سبب ریشه‌های فرهنگی و مذهبی نتوانسته‌ایم ورزشکارانی قدرتمند در حوزه فنی را تربیت کنیم.

عابدی خاطرنشان کرد: بی‌تردید ارزش حفظ فرهنگ اسلامی به مراتب بیش از کسب عناوین قهرمانی ورزشی است البته باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که حضور در ورزش قهرمانی با فرهنگ و مذهب منافاتی ندارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdjx0x.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما