شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 21307

تعداد تیم‌های لیگ فوتسال قم افزایش می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: تعداد تیم‌های لیگ فوتسال قم با تصمیم کمیته فوتسال هیئت فوتبال قم افزایش می‌یابد.
تعداد تیم‌های لیگ فوتسال قم افزایش می‌یابد
به گزارش قم نیوز، هیئت فوتبال استان قم در نظر دارد در سال ۹۳ و برای نخستین بار مسابقات فوتسال لیگ دسته اول باشگاه‌های استان قم را با حضور ۱۴ تیم برگزار کند.

این تصمیم در پی آن اتخاذ شده است که گفته می‌شود قم از نظر ظرفیت فنی و انسانی، در زمره استان‌های فوتسال خیز کشور به شمار می‌رود و به طور کلی قم توانایی و ظرفیت افزایش این تعداد تیم را دارد.

مسابقات فوتسال لیگ دسته اول باشگاه‌های استان قم در گذشته با شرکت ۱۰ تیم و ظرف سال‌های اخیر با شرکت ۱۲ تیم برگزار شده اما کمیته فوتسال قصد دارد این مسابقات را در سال ۹۳ با تعداد ۱۴ تیم برگزار کند.

به همین منظور در مسابقات فوتسال لیگ دسته دوم قم در سال ۹۲، ۲ تیم به صورت مستقیم و ۲ تیم پس از حضور در پلی آف و مسابقه با ۲ تیم انتهای جدولی لیگ دسته اول به این دسته راه یافتند.

در گروه نخست این رقابت‌ها تیم‌های سادات، انصار، یاس، پویا، شهدای جنت آباد، کوثر، پاسارگاد و میعاد حضور داشتند ه در این گروه تیم فوتسال مقاومت با اقتدار در صدر جدول قرار گرفت و بار دیگر به لیگ دسته اول صعود کرد و پویا نیز در پلی آف تیم آبادگران را برد و راهی دسته اول شد.

در گروه دوم و در رقابت تیم‌های فوتسال مقاومت، المپیاد، ارم کیش، پاس، آسمان، ماهان، بیمه کار آفرین و پیام جعفریه تیم فوتسال انصار با کسب نتایج خوب در روزهای پایانی مسابقات صدرنشین شد و جواز حضور در مسابقات فوتسال لیگ دسته اول قم را به دست آورد.

این تصمیم از سوی برخی از مربیان و فعالان فوتسال قم مورد استقبال قرار گرفته اما در عین حال تنی چند از چهره‌های فوتسالی استان قم نسبت به این تصمیم واکنش نشان داده‌اند و آن را تصمیمی نامناسب قلداد می‌کنند.

گروه موافق بر این باورند که افزایش تیم‌های دسته اول به جوانان بیشتری برای عرض اندام در سطح اول فوتسال قم فرصت می‌دهد و با افزایش تعداد مسابقات لیگ، علاوه بر افزایش جذابیت و رقابت بین تیم‌ها، سبب ایجاد لیگی پویا و پرنشاط می‌شود.

در آن سوی میدان و در دسته مخالف، این تفکر وجود دارد که استان قم در حال حاضر از نظر حضور ستاره‌ها در لیگ فوتسال شرایط خوبی ندارد و در حقیقت افزایش تعداد تیم‌ها سبب اضافه شدن تیم‌ها و بازیکنانی متوسط همانند بیشتر تیم‌های لیگ دسته اول می‌شود و در نتیجه خروجی ویژه‌ای برای فوتسال قم ندارد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdccm1qi.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما