دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 21406
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وضعیت خودرو در کشور با اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی ندارد

قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سال ۹۲ تولید خودرو نیم میلیون بود و واردات ۶۲ میلیون که ۱۶ درصد واردات خودرو افزایش یافت که با بررسی این آمار و ارقام در سال‌های گذشته متوجه می‌شویم این موضوع با اقتصاد مقاومتی هم خوانی ندارد.
وضعیت خودرو در کشور با اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی ندارد
به گزارش قم نیوز، نادر قاضی‌پور با اشاره به وظیفه دولت و مجلس برای تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دولت و مجلس موظف هستند که به منویات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند که مجلس و به ویژه طیف اصولگرا نیز مدافع رهبر معظم انقلاب و گوش به فرمان ولی امر هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره نحوه انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه و در همه حال شرایط جامعه را می‌سنجند و بر اساس شرایط موجود در جامعه شعار سال را انتخاب می‌کنند، در حال حاضر نیز فرهنگ و اقتصاد از لازمه‌های پیشرفت جامعه است که رهبر معظم انقلاب به آن پرداخته‌اند.

وی با اشاره به حمایت مجلس از شعار سال و تلاش برای تحقق آن، تصریح کرد: در سالی که به عنوان جهاد اقتصادی و حمایت از کالای ملی نامگذاری شد، مجلس نیز از این طرح استقبال زیادی کرد و امسال نیز مجلس تمام تلاش خود را برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد و فرهنگ به کار می‌بندد.

قاضی‌پور با اشاره وضعیت واردات و تولید خودرو از ابتدای دهه ۹۰ تا کنون، عنوان کرد: وقتی در سال ۹۰ یک میلیون خودرو در ایران تولید شد، واردات ما ۳۹ هزار خودرو بود که ۲درصد سود داشتیم، در سال ۹۱ تولید خودرو به نصف تولید در سال ۹۰ رسید و واردات ۴۴ هزار بود ۶ درصد واردات افزایش داشت و در سال ۹۲ تولید خودرو نیم میلیون بود و واردات ۶۲ میلیون که ۱۶ درصد واردات خودرو افزایش یافت که این مسائل با نظر رهبر انقلاب درباره اقتصاد مغایرت دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به غیر ضروری بودن واردات خودروهای لوکس در کشور، تاکید کرد: حالا سئوال پیش می‌آید که ماشین‌های لوکسی که در شهر‌ها و به ویژه پایتخت جولان می‌دهد را چه کسانی استفاده می‌کنند و چه کسی اجازه ورود این خوردو‌ها به ایران را داده است، در اینجا دولت صددر صد مقصر است که اجازه ورود ماشین‌های لوکس را داده است.

وی با اشاره به ظرفیت ایران در ساخت سازه‌های مقاوم در زمینه خط لوله و فولاد، عنوان کرد: وقتی در ایران محل‌هایی برای ساخت خط لوله داریم، زمانی که اصفهان، ماهشهر، ارومیه و اهواز می‌توانند بهترین سازه هار تولید کنند چه نیازی است که مسئولان وزارت نفت لوله‌های کهنه هندی را خریداری کنند.

قاضی‌پور با اشاره مزایای سفرهای خارجی برای کارکنان دولت، بیان کرد: تا وقتی که اعضای دولت احساس کنند که باید تجهیزات را از کشورهای دیگر تهیه کنند و از حق ماموریت سفرهای خارجی بهره‌مند شوند دیگر فرصت استفاده از کالای داخلی باقی نمی‌ماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان وظیفه قوه قضاییه برای مبارزه با تخلفات اقتصادی، گفت: بنابراین وظیفه قوه قضاییه است که با کسانی که ساختار شکنی می‌کنند برخورد کنند، چون کمیسیون اصل۹۰و کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس مسائل را پیگیری می‌کنند و در صدد هستند که فرامین رهبر معظم انقلاب محقق شود و در حد یک شعار باقی نماند.

وی با تاکید به اهمیت فرهنگ سازی برای پیشرفت در جامعه، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ سازی عمومی و اجتماعی داریم که رهبر معظم انقلاب از این مسئله غافل نبودند و حتی فرهنگ را بر اقتصاد ارجحیت داده‌اند، که امیدواریم دولت و مجلس در کنار عموم مردم برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcce0qi.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما