دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 21433

دوره آموزشی «آفاق اندیشه» در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، از برگزاری طرح توانمندسازی کادر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با عنوان دوره آموزشی «آفاق اندیشه» اردیبهشت ماه در قم خبرداد.
دوره آموزشی «آفاق اندیشه» در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سعید روحانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی آفاق اندیشه افزود: این دوره به صورت حضوری پنجشنبه و جمعه های هفته اول ۲۱ و ۲۲ فروردین و هفته دوم ۴ و ۵ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار می‌شود.

وی یکی از طرح‌های مهم در سال آینده را طرح آفاق اندیشه عنوان کرد و افزود: این طرح در قالب دوره‌ای به مدت چهار هفته برای کادر کانون‌ها برگزار می‌شود و ۶۰۰ نفر در قالب کلاس‌های تخصصی، علمی، همایشی و اردویی آموزش می‌بینند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به ظرفیت بالای کانون‌های مساجد تصریح کرد: کانون‌ها ظرفیت‌های فراوانی دارند که باید از آنها به شیوه مطلوب بهره گرفت.

روحانی؛ تحقق رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب پیرامون تقویت کانون های مساجد و رسیدن به مسجد طراز اسلامی، توانمندسازی مدیران و کادر کانون های فرهنگی هنری مساجد با تاکید بر شعار"مسجد، کانون تربیت دینی"، باور پذیر کردن حس تکافل اجتماعی و مسئولیت پذیری و لزوم کارتشکیلاتی، ایجاد تفکر راهبردی و بهبود وضعیت برنامه ریزی فرهنگی در کانون های استان را از جمله اهداف این دوره ذکر کرد.

وی همچنین تقویت بنیه علمی مدیران و کادر کانون ها در بخش های آموزشی، فرهنگی و مهارتی با تاکید بر همگرایی در راستای ایجاد شبکه فرهنگی، شناسایی افراد نخبه و توانمند در کار اجرایی و فرهنگی به عنوان معین برنامه های فرهنگی استاندارد سازی فرآیندهای خدمات آموزشی و فرهنگی را از دیگر اهداف این دوره برشمرد.

شرکت ۴۳۱ نفر در دوره توانمندسازی کادر کانون ها

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم نیز در ادامه این نشست از شرکت ۴۳۱ نفر در دوره توانمندسازی کادر کانون ها خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۰۰ نفر را برادران و ۱۳۲ نفر را مسولان خواهر کادر کانون های مساجد تشکیل می دهند.

به گفته علیرضا استادیان ؛ این دوره یکی از فعالیت های دبیرخانه برای توانمندسازی اعضا و تقویت روحیه مدیریت و اندیشه تربیتی که برای این دوره کمیته هایی در شاخه های آموزشی، اجرایی، نظارت، تبلیغات، اطلارسانی و بانوان تشکیل شده است.

وی با اشاره به شرکت ۴۳۱ نفر در دوره توانمندسازی کادر اضافه کرد: این تعداد افراد الزاما یکی از سمت های مدیر مسئول، معاون آموزش و پژوهش، معاون فرهنگی هنری و روابط عمومی کانون ها را دارا هستند.

استادیان بهره گیری از ۷۰ اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در این دوره را مورد توجه ویژه قرار داد و تصریح کرد: این دوره توانمندسازی در چهار قالب ۴ همایش عمومی، ۳۹ کلاس تخصصی، ۲۱ کلاس عمومی و ۳۹ کارگاه برگزار خواهد شد.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc10qi.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما