کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتقادات انسان باید در مسیر الهی شکل بگیرد

خبرگزاری تسنیم , 19 فروردين 1393 ساعت 16:55

قم نيوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: اعتقادات انسان باید در مسیر الهی شکل بگیرد و تنها در این صورت است که انسان رستگار می‌شود و می‌تواند به قرب الهی برسد.


به گزارش قم نيوز، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی که در دیدار با پرسنل مرکز گزینش و استخدام ناجا سخن می گفت، اظهار کرد: بسیاری از انسان ها هستند که قرآن می خوانند اما به آن باور ندارند اما باید هم قرآن را تلاوت کرد و هم به عمق معانی توجه کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم توجه به عمق معارف عمیق قرآن، افزود: اگر قرآن را با توجه به معانی آن بخوانیم، به عمق معارف آن واقف می شویم و من دیده ام که برخی موقع قرآن خواندن، اشک هایشان سرازیر می شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) تصریح کرد: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که به معانی آیات قرآن دقت کنید و وقتی به آیات بهشت رسیدید، از خداوند بهشت را طلب کنید و به آیات جهنم که رسیدید از خدا دوری از آن را بخواهید.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم با اشاره به دنیا خواهی ابن زیاد در مقابل امام حسین(ع) تصریح کرد: ابن زیاد می گفت انسان نقد را ول نمی کند و به نسیه آن دنیا بچسبد و هر چه امام(ع) وی را نصیحت کرد، باز هم گمراه ماند زیرا اعتقادات درستی نداشت.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در هر لباسی که هستید، اگر اعتقادات شما درست باشد، رستگار می شوید و من به برخی از شما که در لباس نیروی انتظامی هستید، غبطه می خورم زیرا بسیار دل های پاکی دارید و در زمان شاه مخلوع نیز فردی در لباس شهربانی در گرگان بود که چنین بود و به دستورات مافوق اگر نادرست بود، عمل نمی کرد.

وی افزود: مسئله لباس نیست و خداوند خریدار قلب های پاک و دل های صیقل خورده است و در هر لباسی که هستید، باید به مردم خدمت کنید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار کرد: شخصی بود که در هنگام نماز با دست و صورت خود مشغول بود، و پیامبر اسلام(س) در این باره فرمود اگر دلش در نماز به جا بود، دست و پایش هم به جا بود یعنی اگر به خدا توجه داشت، با دست و صورت خود بازی نمی کرد.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در قیامت اعمال انسان به صورت تصویری نشان داده می شود و اگر کسی اعمال بدی داشته باشد، از خدا می خواهد که بین وی و اعمالش فاصله قرار دهد اما علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 21492

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/21492/اعتقادات-انسان-باید-مسیر-الهی-شکل-بگیرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir