سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 21492

اعتقادات انسان باید در مسیر الهی شکل بگیرد

قم نيوز : قم نيوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: اعتقادات انسان باید در مسیر الهی شکل بگیرد و تنها در این صورت است که انسان رستگار می‌شود و می‌تواند به قرب الهی برسد.
اعتقادات انسان باید در مسیر الهی شکل بگیرد
به گزارش قم نيوز، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی که در دیدار با پرسنل مرکز گزینش و استخدام ناجا سخن می گفت، اظهار کرد: بسیاری از انسان ها هستند که قرآن می خوانند اما به آن باور ندارند اما باید هم قرآن را تلاوت کرد و هم به عمق معانی توجه کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم توجه به عمق معارف عمیق قرآن، افزود: اگر قرآن را با توجه به معانی آن بخوانیم، به عمق معارف آن واقف می شویم و من دیده ام که برخی موقع قرآن خواندن، اشک هایشان سرازیر می شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) تصریح کرد: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که به معانی آیات قرآن دقت کنید و وقتی به آیات بهشت رسیدید، از خداوند بهشت را طلب کنید و به آیات جهنم که رسیدید از خدا دوری از آن را بخواهید.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم با اشاره به دنیا خواهی ابن زیاد در مقابل امام حسین(ع) تصریح کرد: ابن زیاد می گفت انسان نقد را ول نمی کند و به نسیه آن دنیا بچسبد و هر چه امام(ع) وی را نصیحت کرد، باز هم گمراه ماند زیرا اعتقادات درستی نداشت.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در هر لباسی که هستید، اگر اعتقادات شما درست باشد، رستگار می شوید و من به برخی از شما که در لباس نیروی انتظامی هستید، غبطه می خورم زیرا بسیار دل های پاکی دارید و در زمان شاه مخلوع نیز فردی در لباس شهربانی در گرگان بود که چنین بود و به دستورات مافوق اگر نادرست بود، عمل نمی کرد.

وی افزود: مسئله لباس نیست و خداوند خریدار قلب های پاک و دل های صیقل خورده است و در هر لباسی که هستید، باید به مردم خدمت کنید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار کرد: شخصی بود که در هنگام نماز با دست و صورت خود مشغول بود، و پیامبر اسلام(س) در این باره فرمود اگر دلش در نماز به جا بود، دست و پایش هم به جا بود یعنی اگر به خدا توجه داشت، با دست و صورت خود بازی نمی کرد.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در قیامت اعمال انسان به صورت تصویری نشان داده می شود و اگر کسی اعمال بدی داشته باشد، از خدا می خواهد که بین وی و اعمالش فاصله قرار دهد اما علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchikni.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما