يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 10987
منبع : قم نیوز

اشتباه سوال برانگیز سایت خبری قدس آنلاین در رابطه با مرجعیت

قم نيوز : قم نیوز: سایت خبری قدس آنلاین که وابسته به روزنامه قدس، به صاحب امتیازی آستان قدس رضوی می باشد، در اقدامی سوال برانگیز با درج اشتباه عکس دو تن از مراجع عظام تقلید، اشتباه سوال برانگیزی را انجام داده است.
اشتباه سوال برانگیز سایت خبری قدس آنلاین در رابطه با مرجعیت
سرویس اخبار ویژه قم نیوز: سایت خبری قدس آنلاین امروز صبح در اقدامی سوال برانگیز، خبری از آیت الله علوی گرگانی را منتشر کرد و پس از چند ساعت قرار داشتن خبر در صدر این سایت، مجبور به اصلاح آن گردید.

ماجرا از این قرار بود که خبر مذکور درباره حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید و مشهور در بین مردم شمال ایران بود که به جای عکس ایشان، عکس حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، یکی دیگر از مراجع عظام تقلید و مشهور در بین منطقه مرکزی ایران، قرار گرفته بود.

شدت این اشتباه به حدی بود که عکس صفحات خبر سایت قدس آنلاین، از دقایق نخستین درج اشتباهی عکس مراجع تقلید، در بین خبرنگاران و کاربران شبکه های اجتماعی به گردش افتاد.


این در حالی است که اگر مسوول درج عکس در سایت قدس آنلاین، دقت می کرد، آیت الله العظمی علوی گرگانی را با آیت الله العظمی نوری همدانی، اشتباه نمی گرفت زیرا آیت الله علوی گرگانی از خاندان جلیله سادات هستند ولی آیت الله نوری همدانی، از این خاندان نیستند و مختصر اطلاعات حوزوی مسوول درج عکس باعث می شد با تشخیص رنگ عمامه، متوجه شود که بین این دو مرجع گرانقدر جهان تشیع، نباید اشتباه واقع شود!

در عین حال، جایگاه مرجیعت و آشنایی مردم با این بزرگواران به دلایل مسائل شرعی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید عنان سایت‌های خبری به دست کسانی بیفتد که نسبت به این جایگاه کم توجه باشند.

قم نیوز امیدوار است مسوولین این سایت خبری به سرعت دست اندرکاران چنین اشتباه فاحشی را توبیخ کنند و همچنین امیدواریم این یک اشتباه بوده باشد نه اینکه خدای نکرده دست هایی در کار باشند تا جایگاه مرجعیت را مورد بی احترامی قرار دهند زیرا در این صورت، وظیفه دینی ما، تلاش برای قطع چنین دست‌هایی خواهد بود.

انتهای پیام/105/
https://qomnews.ir/vdcefo8z.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما