سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : 21493

پاسخ مصطفی به ضرورت دستیابی به غنی سازی 20 درصد اورانیوم

قم نيوز : قم نيوز: پدر احمدی روشن به سخنان بعضی از مسئولین در ارتباط به نیاز نداشتن به غنی سازی 20 درصد اورانیوم اشاره و تصریح کرد: مصطفی این سئوال را در پاسخ یکی از دوستان این گونه جواب داده بود که «غنی سازی 20 درصد موجب می‌شود دست ما در برابر دشمنان و استکبار جهانی پر باشد و بدانند که بدون نیاز به آنها می‌توانیم به انرژی هسته‌ای دست یابیم».
پاسخ مصطفی به ضرورت دستیابی به غنی سازی 20 درصد اورانیوم
به گزارش قم نيوز، رحیم احمدی روشن ظهر امروز در همایش «راهی که آمده‌ایم» وی‍ژگی بارز شهید احمدی روشن را یک سرباز خوب و ارزنده بودن برای مردم شهید پرور ایران اسلامی عنوان کرد.

وی همچنین در این مراسم به تعلیق غنی سازی اورانیوم در سال ۸۲ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۲ خنجر تیز استکبار جهانی را بر پشت خود احساس کردیم و کلاه غربی‌ها تا کمر مسئولین رفت.

پدر احمدی روشن به قرارداد سعدآباد در دوره خاتمی اشاره کرده و یادآور شد: طبق آن قرارداد سایت‌های هسته‌ای ایران تعطیل، اورانیوم غنی سازی شده به دشمنان تحویل شده و به جای آن اورانیوم ۳.۵ درصد گرفته شد که در طی این ماجرا مصطفی مانند گلی پژمرد و حتی قصد تغییر رشته داشت که به اصرار من ماند.

وی به سخنان بعضی از مسئولین در ارتباط به نیاز نداشتن به غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم اشاره و تصریح کرد: مصطفی این سئوال را در پاسخ یکی از دوستان این گونه جواب داده بود که «غنی سازی ۲۰ درصد موجب می‌شود دست ما در برابر دشمنان و استکبار جهانی پر باشد و بدانند که بدون نیاز به آنها می‌توانیم به انرژی هسته‌ای دست یابیم».

وی در ادامه افزود: اخیرا دیدیم که استکبار جهانی به این نتیجه رسید و قبول کرد که ایران به انرژی هسته‌ای دست یافته است و در راستای همین به دنبال مذاکرات دیپلماتیک برای حل این موضوع بود.

احمدی روشن این صنعت را ودیعه شهدای هسته‌ای نزد ملت و مسئولین ایران دانست و گفت: آیا نباید این ارث توسط مسئولین حفظ شود، چرا مانند وجه المصالحه‌ای بی نتیجه به دور ریخته می‌ریزید، شما نمی‌دانید چه هزینه‌ای برای رسیدن به این دانش مصرف شده است، چه خانواده‌هایی بی سرپرست شده‌اند و چه فرزندانی باید بدون پدر بزرگ شوند؟

وی در پایان به مسئولین در ارتباط با مسئله هسته‌ای یادآور شد: بیندیشید در آینده تاریخ در مورد شما چه خواهد نوشت.
انتهای پیام /126
https://qomnews.ir/vdcip5ar.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما