سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 21509

بالاترین مقام این است که انسان جان خود را فدای امر به معروف کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله صافی گلپایگانی گفت: هیچ مقامی بالاتر از این نیست که انسان در راه امر به معروف و نهی از منکر به مقام شهادت نائل بشود.
بالاترین مقام این است که انسان جان خود را فدای امر به معروف کند
به گزارش قم نیوز و به نقل از دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از خانواده شهدا و جانبازان امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: هیچ مقامی بالاتر از این نیست که انسان در راه امر به معروف و نهی از منکر به مقام شهادت نائل بشود.

وی خاطر نشان کرد:اگر همه مردم و مسئولان به این وظیفه شرعی عمل نمایند اتفاقات ناگواری، مانند آنچه پیش آمده رخ نمی‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کسانی که در این امر کوتاهی می‌کنند، پیش خداوند متعال، گرفتارند و مسئولیت دارند تصریح کرد:بانوان با پوشیدن چادر و حجاب کامل در جامعه دائماً در حال جهاد و امر به معروف و نهی از منکر هستند.

مرجع تقلید جهان تشیع با عرض تسلیت به خانواده شهید خلیلی طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر، از خداوند متعال برای ایشان طلب رحمت و مغفرت، و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت کردند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در تعالیم اسلامی اظهار کرد: آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام توصیه بسیاری به این واجب الهی کرده اند تا آنجا که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: و ما اعمال البرّ کلها و الجهاد فی سبیل الله عند الأمر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثة فی بحر لجی؛ همه کارهای خیر و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان است در برابر اقیانوسی عمیق.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgyn9x.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما