قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی گفت: افرادی که نیازمند دریافت یارانه نیستند جایز است که از دریافت یارانه انصراف دهند تا هزینه‌های درمانی کاهش پیدا کند و از سوی دیگر به افراد نیازمند بیشتر یارانه تعلق گیرد.
انصراف افرادی که نیازمند دریافت یارانه نیستند سبب کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه خارج از فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به سخنانی از امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: از گناهانی که بخشوده نمی‌شود این است که فرد ادعا کند‌ای کاش گناه من همین باشد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: گناه را نباید نسبت به خود کناه نباشد و نسبت به فردی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باشد زیرا که افرادی که دچار گناه می‌شوند به سخنان آنان اعتنایی نکنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی افراد ادعا می‌کنند که این کاش گناه‌ها همین‌های باشد که انجام می‌دهیم عنوان کرد: دلیل این سخنان برای عمومیت گناه در جامعه و گسترش آن است و از سوی دیگر تاثیر پذیری از جامعه غربی سبب می‌شود که افراد از فرهنگ جامعه بیگانه تاثیر پذیرند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطرنشان کرد: انسان‌ها از همین گناهانی که کوچک می‌پندارد ضربه می‌بیند و باید انسان‌ها باید به عظمت وجودی خداوند توجه کنند که پروردگار انسان‌ها را غرق در نعمت‌های بیشمار هستی کرده است و از همین رو باید گناهان را بزرگ بشمارد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به دیدار با خانواده شهید خلیلی عنوان کرد: در کنار خانواده شهید خلیلی دو خانواده دیگر هم آمده بودند که آن‌ها در راه امر به معروف و نهی از منکر آسیب دیده بودند و تنها دلیل امر به معروف و نهی از منکر دفاع و حمایت از نوامیس جامعه بوده است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: همه افراد جامعه باید نسبت به ناموس مردم حساس باشند و این یک امر واجب است که همه در برابر ناموس مردم دفاع کنند و از سوی دیگر نیروی انتظامی باید با این ارازل و اوباش برخورد جدی بکنند و با رسیدگی خارج از نوبت باید به این پرونده رسیدگی کنند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به مجازات این ارازل و اوباش عنوان کرد: دستگاه قضایی باید با این افراد با اشد مجازات برخورد کنند تا پایه‌های امر به معروف و نهی از منکر محکم استوار و محکم باشد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: یارانه باید به افراد مستحق و نیازمند داده شود و در دوره قبل شاهد دریافت یارانه به همه افراد جامعه بودیم که این در حالی است که همه افراد جامعه نیازمند دریافت یارانه نیستند و این در حالی است نمی‌توانستند یارانه را پرداخت کنند و از پروژه‌های عمرانی و بانک مرکزی بودجه یارانه را تامین می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: پرداخت یارانه به همه افراد جامعه معضلی بود که دولت با آن مواجه بود و این در حالی است که دولت یازدهم سعی در برطرف کردن مشکلات یارانه‌ای دارد.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به حل مشکلات یارانه در جامعه عنوان کرد: مشکلات پرداخت یارانه و آمار گیری از افراد نیازمند یارانه باید به زودی حل شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: افرادی که نیازمند دریافت یارانه نیستند جایز است که از دریافت یارانه انصراف دهند تا هزینه‌های درمانی کاهش پیدا کند و از سوی دیگر به افراد نیازمند بیشتر یارانه تعلق گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به متن پیام درباره دریافت یارانه عنوان کرد: با توجه به تاکیدات دولت و بیت المال که در اختیار دولت است باید وجوهی که مربوط به اقشار خاصی است باید از دریافت آن انصراف دهند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgun9x.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما