شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 21679

افرادی که نیازی به دریافت یارانه ندارند انصراف دهند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: افراد با نگاه به نوع زندگی خود اگر ضرورتی برای دریافت یارانه ندارند خوب است انصراف دهند.
افرادی که نیازی به دریافت یارانه ندارند انصراف دهند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد غروی با اشاره به فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه پرداخت یارانه به کالا اصولا در هیچ کشوری از نظر اقتصادی قابل قبول و دفاع نیست عنوان کرد: کشور ما زمانی به علت جنگ و مسائل جانبی مجبور بود که یارانه را به کالا‌ها اختصاص دهد.

وی ادامه داد: با گذشت زمان دولت‌هایی که در کشور سر کار آمدند به این سمت رفتند که یارانه را از کالا‌ها بردارند که این امر قطعا موجب تورم و آسیب پذیری برای قشر کم درآمد می‌شد که در ‌‌نهایت دولت گذشته با شجاعت توانست طرح هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند.

مرحله اول طرح پرداخت یارانه به خوبی اجرا نشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هرچند دولت سعی کرد با کنترل‌هایی که انجام می‌داد یارانه را به تمامی اقشار جامعه پرداخت کند، گفت: ولی مرحله اول این طرح آنگونه که مصوب شده بود خوب اجرا نشد.

وی ادامه داد: قطعا هر دولت جدیدی که روی کار می‌آید نمی‌تواند نسبت به طرح هدفمندی بی‌تفاوت باشد در این مرحله نیز دولتمردان در بررسی‌هایی که احیانا انجام داده‌اند به این مسئله رسیده‌اند که اگر بخواهند مانند سابق طرح را اجرا کنند با توجه به شرایط اقتصادی کنونی این امر به مصلحت کشور نیست.

آیت الله غروی با بیان اینکه در این مرحله نیز دریافت اطلاعات خانوار و درآمد آن‌ها برعهده خود مردم قرار داده شده است، گفت: در این خود اظهاری‌ها این مردم هستند که خودشان باید تشخیص دهند که واجد شرایط دریافت یارانه هستند یا خبر.

افرادی که احتیاط می‌کنند

وی ابراز داشت: نکته‌ای که در این خود اظهاری‌ها قابل تأمل است، این است که برخی از افراد متدین و پایبند به مسائل شرعی هستند که این افراد احتیاط کرده و از دریافت یارانه انصراف می‌دهند ولی در این بین برخی از آنهایی که پایبندی ندارند و نیازمند هم نیستند، انصراف نداده و یارانه دریافت می‌کند و این مطلب به گونه‌ای می‌شود که برخی که باید یارانه دریافت کنند انصراف می‌دهند و آنهایی که نباید دریافت کنند یارانه بگیر می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در این خود اظهاری که به مردم سپرده شده باید مسئولان نیز بررسی‌های لازم را انجام دهند تا با اعتماد و صحت کامل از این خوداظهاری‌ها یارانه به دست کسانی که نیازمند هستند برسد.

نگاه صدقه گونه به یارانه

وی در ادامه بیان کرد: مسئله دیگری که در این بین مطرح است نگاه صدقه گونه به یارانه است که این نگاه نیز باید تصحیح شود.

آیت الله غروی در ادامه درباره انصراف از یارانه عنوان کرد: باید به افراد این توصیه را داشت که با نگاه به نوع زندگی خود اگر ضرورتی برای دریافت یارانه ندارند انصراف دهند اما این مطلب هم به این معنا نباشد که اگر یارانه دریافت کردند برای آنان اشکال شرعی به جود خواهد می‌آید.

عضو هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان کشور تاکید کرد: مردم باید مصالح نظام و کشور و مسائل اقتصادی را در نظر بگیرند و اگر ضرورتی را احساس نمی‌کنند از دریافت یارانه انصراف دهند.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceop8w.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما