کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مادران شهدا در زمینه صبر به حضرت ام‌البنین (س) تاسی کرده‌اند

خبرگزاری فارس , 23 فروردين 1393 ساعت 18:13

قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: مادران شهدا درس‌هایی از مکتب اسلام و حضرت ام‌البنین (س) فراگرفتند و به این بانوی بزرگوار در زمینه صبر، بردباری و تحمل سختی‌ها تاسی کرده‌اند.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: نام این بانوی بزرگوار فاطمه کلابیه از قبیله بنی‌کلاب است و امام علی(ع) نیز به برادرش عقیل فرمود که همسری برای من انتخاب کن که بتواند فرزندانی شجاع را تربیت کند.

وی ادامه داد: ازدواج حضرت ام‌البنین (س) با امیرمومنان (ع) نشان‌دهنده این است که این بانوی بزرگوار در شان و جایگاه ازدواج با شخصیتی مانند پیشوای نخست شیعیان است و به لحاظ شجاعت،‌ علم،‌ سوابق و جایگاه شخصیتی بی‌نظیر است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم عنوان کرد: حضرت ام‌البنین (س) از نظر جسمی، روحی و تربیتی نقش موثری در زمینه تربیت فرزندانش داشت.

وی یادآور شد: تمام فرزندان حضرت ام‌البنین (س) در رکاب سید الشهدا (ع) با همه وجود حضور پیدا کردند و جانشان را با اخلاص در مسیر الهی فدا کردند.

کلباسی خاطرنشان کرد: تربیت فرزندان حضرت ام‌البنین (س) مطلبی نیست که به طور تصادفی پیش آمده باشد، نقش این بانوی بزرگوار به عنوان مادر در زمینه روحیات، اخلاق و تربیت فرزندانش منحصر به فرد بوده است.

وی ادامه داد: حضرت ام‌البنین (س) فرزندانی را تربیت کرد که در زمینه شجاعت،‌ وفاداری، استقامت، پایداری و اخلاق ممتاز بودند که این امر نشاندهنده همراهی و همکاری کامل این بانوی بزرگوار با حضرت علی (ع) در زمینه تربیت فرزندان است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه ام‌البنین (س) با تربیت و تحویل فرزندانی مانند حضرت عباس(ع) که سرآمد شجاعت، ‌وفاداری و اخلاق فاضله است نشان داد که توانست از زندگی معنای خودش را پیدا کرده و از فرصت زندگی به صورت صحیح و جاوید بهره‌برداری کند.

وی یادآور شد: مادران شهدا درس‌هایی از این مکتب و حضرت ام‌البنین (س) فراگرفتند و به این بانوی بزرگوار در زمینه صبر، بردباری و تحمل سختی‌ها تاسی کرده‌اند.

کلباسی عنوان کرد:‌ ما نیز باید از زندگی‌ حضرت ام‌البنین (س) درس فراگیریم که زندگی چیست، زندگی معنادار چه مفهومی دارد و آیا زندگی صرفاً برای عنوان‌ها و موارد متعارف و معمول است.

وی یادآور شد: زندگی زمانی معنا پیدا می‌کند که امکانات زندگی لازم است در مسیر اهداف متعالی قرار گیرد البته باید در نظر داشت که شهدا مظهر اهداف متعالی هستند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 21712

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/21712/مادران-شهدا-زمینه-صبر-حضرت-ام-البنین-س-تاسی-کرده-اند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir