شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 21712

مادران شهدا در زمینه صبر به حضرت ام‌البنین (س) تاسی کرده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: مادران شهدا درس‌هایی از مکتب اسلام و حضرت ام‌البنین (س) فراگرفتند و به این بانوی بزرگوار در زمینه صبر، بردباری و تحمل سختی‌ها تاسی کرده‌اند.
مادران شهدا در زمینه صبر به حضرت ام‌البنین (س) تاسی کرده‌اند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: نام این بانوی بزرگوار فاطمه کلابیه از قبیله بنی‌کلاب است و امام علی(ع) نیز به برادرش عقیل فرمود که همسری برای من انتخاب کن که بتواند فرزندانی شجاع را تربیت کند.

وی ادامه داد: ازدواج حضرت ام‌البنین (س) با امیرمومنان (ع) نشان‌دهنده این است که این بانوی بزرگوار در شان و جایگاه ازدواج با شخصیتی مانند پیشوای نخست شیعیان است و به لحاظ شجاعت،‌ علم،‌ سوابق و جایگاه شخصیتی بی‌نظیر است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم عنوان کرد: حضرت ام‌البنین (س) از نظر جسمی، روحی و تربیتی نقش موثری در زمینه تربیت فرزندانش داشت.

وی یادآور شد: تمام فرزندان حضرت ام‌البنین (س) در رکاب سید الشهدا (ع) با همه وجود حضور پیدا کردند و جانشان را با اخلاص در مسیر الهی فدا کردند.

کلباسی خاطرنشان کرد: تربیت فرزندان حضرت ام‌البنین (س) مطلبی نیست که به طور تصادفی پیش آمده باشد، نقش این بانوی بزرگوار به عنوان مادر در زمینه روحیات، اخلاق و تربیت فرزندانش منحصر به فرد بوده است.

وی ادامه داد: حضرت ام‌البنین (س) فرزندانی را تربیت کرد که در زمینه شجاعت،‌ وفاداری، استقامت، پایداری و اخلاق ممتاز بودند که این امر نشاندهنده همراهی و همکاری کامل این بانوی بزرگوار با حضرت علی (ع) در زمینه تربیت فرزندان است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه ام‌البنین (س) با تربیت و تحویل فرزندانی مانند حضرت عباس(ع) که سرآمد شجاعت، ‌وفاداری و اخلاق فاضله است نشان داد که توانست از زندگی معنای خودش را پیدا کرده و از فرصت زندگی به صورت صحیح و جاوید بهره‌برداری کند.

وی یادآور شد: مادران شهدا درس‌هایی از این مکتب و حضرت ام‌البنین (س) فراگرفتند و به این بانوی بزرگوار در زمینه صبر، بردباری و تحمل سختی‌ها تاسی کرده‌اند.

کلباسی عنوان کرد:‌ ما نیز باید از زندگی‌ حضرت ام‌البنین (س) درس فراگیریم که زندگی چیست، زندگی معنادار چه مفهومی دارد و آیا زندگی صرفاً برای عنوان‌ها و موارد متعارف و معمول است.

وی یادآور شد: زندگی زمانی معنا پیدا می‌کند که امکانات زندگی لازم است در مسیر اهداف متعالی قرار گیرد البته باید در نظر داشت که شهدا مظهر اهداف متعالی هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccimqi.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما