سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 23186

ابعاد بسیار زیادی از عدالت علوی هنوز ناشناخته است‌

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید زمینه آشنایی بیشتر مردم با نهج البلاغه باید فراهم شود گفت: ابعاد بسیار زیادی از عدالت علوی در جامعه بازگو نشده است‌.
ابعاد بسیار زیادی از عدالت علوی هنوز ناشناخته است‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کلباسی با اشاره به اینکه امام علی (ع) تنها انسانی هستند که در کعبه متولد شدند اظهار کرد: وهابی‌ها خواستند به ترفند‌های مختلف این امر را بپوشانند اما نتوانستند چرا که امام علی (ع) تا ‌‌نهایت تاریخ تنها کسی هستند که در خانه خدا متولد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید امام علی (ع) را در تمام ابعاد زندگی خود جاری کنیم تاکید کرد: باید با نهج البلاغه آشنا شویم و به سادگی از آن عبور نکنیم؛ هر جوانی باید با سخنان و دستورات مولا علی ابن ابیطالب (ع) آشنا شود و دستورات آن حضرت را به کار گیرد و شیوه جوانمردی ایشان را پی بگیرد.

رئیس موسسه مهدویت تاکید کرد: نباید به سادگی از کنار این دریای رحمت عبور کنیم و باید در لحظه لحظه زندگی ما چه در حکومت و ضمامداری، چه در زندگی و چه در بندگی از این حضرت(ع) الگو گیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ‌کلباسی با بیان این نکته که امام علی (ع) نمونه انسانی کامل است تصریح کرد: بنا بر گفته پیامبر (ص) ایشان ویژگی‌های تمام پیامبران را در عزم، علم، حلم، زیرکی و زهد هست را دارا هستند و بر همین اساس اگر سال ها در این موارد صحبت شود بازهم کافی نیست.

وی به این گفته جرجی زیدان که امام علی (ع) را بسیار دوست دارم اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) در تمام ملل و مذاهب مختلف جایگاه ویژه‌ای دارند که هر چه تاریخ به جلو می‌رود می‌بینیم این افراد و ادیان جایگاه ایشان را بیشتر دریافته‌اند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjmve8.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما