يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 21764

بررسی آماری عملکرد صبای قم در لیگ سیزدهم

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتبال صبای قم در پایان سیزدهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال کشور در رده نهم جدول قرار گرفت و با ۳۳ امتیاز به کار خود در لیگ پایان داد.
بررسی آماری عملکرد صبای قم در لیگ سیزدهم
به گزارش قم نیوز، منصور صفایی درباره برنامه‌های آموزشی داوری در قم در سال ۹۳ اظهار کرد: امسال تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزشی داوری سطح دانش داوران یا علاقمندان به داوری را ارتقا دهیم و بدین منظور دوره داوری درجه ۳، ارتقای داوری درجه ۳ به ۲، ارتقای داوری درجه ۲ به یک در قم برگزار می‌شود.

وی گفت: در نظر داریم دوره‌ای آموزشی برای ارتقای داوران درجه یک به درجه ملی در قم برگزار کنیم که درخواست آن را به فدراسیون فوتبال داده‌ایم واین دوره به میزبانی قم برگزار می‌شود اما زمان برگزاری آن هنوز مشخص نشده است.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم افزود: جوانگرایی اولویت برنامه‌های کمیته داوران فوتبال قم است و این موضوع برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چنان که در صورت میدان ندادن به داوران جوان، پشتوانه ما در سال‌های آینده از بین می‌رود و به خوبی به اهمیت استفاده از نیروهای جوان در قضاوت مسابقات فوتبال و فوتسال واقفیم.

صفایی در مورد استفاده مشترک از داوران قمی در مسابقات فوتسال و فوتبال باشگاهی قم بیان کرد: نظر من این است که ما نباید داوران را محدود کنیم و گاهی شرایط ویژه‌ای پیش می‌آید که نیازمند تلفیق دو گروه با هم هستیم و این موضوع به تخصصی بودن داوران آسیبی نمی زند.

وی تصریح کرد: در برخی مقاطع زمانی و نه در تمام طول سال، دچار کمبود داور در مسابقات فوتبال یا فوتسال می‌شویم و چنان که در همه جای کشور این ترفند مورد استفاده قرار می‌گیرد، ما هم می‌توانیم در مواقع ضروری و نیاز از داوران در دو بخش فوتبال و فوتسال استفاده کنیم.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان قم خاطرنشان کرد: ممکن است در زمانی از سال چند داور فوتسال ما درگیر مسابقات کشوری شوند و نفرات باقی مانده باید جور غایبان را بکشند و در تمام مسابقات داوری کنند که این امر هم برای داور خسته کننده است و هم برای تیم‌ها بنا براین می‌توانیم در شرایط اضطراری از داوران شاغل در فوتبال هم استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcjxae8.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما