چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : 21908

افزايش اقامت زائران در قم مورد توجه دولت يازدهم است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سياسي و امنيتي استاندار قم گفت: تامين زيرساخت‌هاي گردشگري مذهبي به منظور افزايش اقامت زائران در قم مورد توجه دولت يازدهم و استانداري قم است.
افزايش اقامت زائران در قم مورد توجه دولت يازدهم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علي بنايي عصر سه شنبه در مراسم تجليل از عوامل اجرايي ستاد اسكان نوروزي كه توسط آموزش و پرورش در سالن اجتماعات مركز فقهي ائمه اطهار(ع) برگزار شد، رضايتمندي زائران از خدمات ستاد اسكان نوروزي را طليعه خوبي براي مديريت جديد اين اداره كل دانست كه با اتكاء به نيروهاي جوان و باتجربه منشا خدمات بهتر و بيشتري در آينده باشند.

وي با بيان اينكه حضور زائران نوروزي در قم نسبت به سال‌هاي گذشته رشد خوبي داشته است، فراهم كردن زمينه افزايش ماندگاري زائران در قم را امري مهم دانست و تاكيد كرد: ظرفيت اسكان مسافران در هتل‌ها و واحدهاي اقامتي شهر مقدس قم حدود هشت هزار تخت است ولي آموزش و پرورش به تنهايي بيش از نيم ميليون نفر را در مدارس و مراكز تحت پوشش اسكان داده است.

حجت‌الاسلام بنايي اين خدمت آموزش و پرورش را ظرفيت بسيار خوبي برشمرد و خواستار برنامه‌ريزي براي افزايش ظرفيت اسكان زائران در سال‌هاي آينده و رشد كيفي خدمات به مسافران نوروزي شد.

معاون استاندار قم تاكيد كرد: با وجود فقري كه از نظر زيرساخت‌ها و امكانات اوليه براي جذب زائران در قم وجود دارد، خوشبختانه آموزش و پرورش اين نقيصه را جبران كرده است.

وي توسعه گردشگري مذهبي را بهترين عرصه براي رشد اقتصاد استان ذكر كرد و افزود: وقتي زيرساخت‌هاي ارائه خدمات بهتر اسكان و رفاهي به زائران فراهم شود، مدت حضور زائران در اين شهر از چند ساعت به چند روز افزايش مي‌يابد.

حجت‌الاسلام بنايي ويژگي‌هاي افزايش حضور زائران در قم را از ابعاد مادي و معنوي مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: بهره مندي زائران از فضاي قدسي حرم مطهر حضرت معصومه(س) مسجد مقدس جمكران و بازديد از موزه‌ها و اماكن تاريخي و تمدني براي ما بسيار ارزشمند است.

معاون سياسي و امنيتي استاندار قم گفت: زائران با هر خريدي كه از واحدهاي تجاري قم مي‌كنند و با هر وعده غذايي كه در اين شهر مصرف مي كنند به رشد اقتصاد استان كمك مي‌كنند.

حجت‌الاسلام بنايي در پايان از تلاش‌هاي عوامل اجرايي ستاد اسكان نوروزي قدرداني كرد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjohe8.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما