چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 21924

کسب نظر مراجع تقلید در خصوص جابجایی قبر مرحوم لاهیجی ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به مطالب مطرح شده در خصوص جابجایی قبر مرحوم لاهیجی گفت: کسب نظر مراجع تقلید در این زمینه ضروری است.
کسب نظر مراجع تقلید در خصوص جابجایی قبر مرحوم لاهیجی ضروری است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه حفظ آثار در اسلام لازم است، تاکید کرد: اگر آثار اسلامی را از بین ببریم، اسلام در آینده به خطر می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ قبر رسول خدا، ائمه، صحابه پیامبر و مساجدی که مسلمانان در آن نماز خوانده‌اند، ضروری است، تصریح کرد: اگر اینها را خدای نکرده از بین ببریم، در آینده ممکن است بگویند از کجا معلوم که پیامبری بوده است که مردم را به اسلام دعوت کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز مسیحیت در غرب گرفتار این مشکل بوده و جوانان مسیحی غرب، مسیحی جغرافیایی هستند و از آثار دین خود چیزی ندارند، بیان کرد: اگر بخواهیم اسلام را برای آیندگان حفظ کنیم، باید آثار اسلامی را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: آثار اسلامی برای آیندگان سند است و اگر این آثار را از بین ببریم، آیندگان شک و تردید پیدا می‌کنند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود بیان کرد: خبری به ما دادند که قبر مرحوم شیخ حسن لاهیجی فرزند فرزند عبدالرزاق لاهیجی در کنار خیابان است و گاهی در آنجا شرایط خوبی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اگر خواستند محل قبر را عوض کنند، اولا باید با مراجع در تماس باشند و اقدامی بر اساس شرع باشد، صورت گیرد و در این زمینه کسب نظر مراجع تقلید ضروری است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchkwni.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما