چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 21925

ازدواج منطبق بر شناخت و آگاهی منتهی به طلاق نمیشود

قم نيوز : قم نیوز: یک جامعه شناس عنوان کرد: ازدواج بر اساس منطق،شناخت و آگاهی هیچ گاه منتهی به طلاق و جدایی نمی شود.
ازدواج منطبق بر شناخت و آگاهی منتهی به طلاق نمیشود
به گزارش قم نیوز، فاطمه ثمودی در خصوص اینکه ازدواج سنتی بهتر است یا مدرنیته گفت:ابتدا باید بدانیم که منظور از ازدواج های سنتی، ازدواج های تحمیلی نیست بلکه به ازدواج هایی نیز گفته می شود که خانواده ها نقش به سزایی در تشکیل آن داشتند.

این جامعه شناس تصریح کرد:در برخی از موارد در ازدواج های قدیم و سنتی شاهد بودیم که طرفین ازدواج تنها در سر سفره عقد یکدیگر را می دیدند و اختیاری در انتخاب خود نداشتند اما از آن جایی که در گذشته آستانه تحمل و سازگاری بالا بود هر یک از زوجین در طول زندگی خود را با شرایط وقف می داد و ازدواج ها ماندگار بود.

وی در مورد ازدواج های پیشرفته و مدرن امروزی هم اظهار داشت:در عصر حاضر پیشرفت علم و تکنولوژی حتی تاثیر خود را بر روی ازدواج نداشته و می بینیم جوانان گاهی از طریق فضای مجازی و یا ارتباط های خیابانی با یکدیگر آشنا می شوند و ازدواج می کنند که البته اکثر این ازدواج ها به دلیل عدم شناخت واقعی نیز دوام و پایداری ندارد.

ثمودی خاطرنشان کرد:حقیقت آن است که عدم آگاهی و شناخت کامل از روحیات، فرهنگ و اخلاق زمینه و بستر جدایی را فراهم می آورد اما ازدواج بر اساس منطق،شناخت و آگاهی هیچ گاه منتهی به طلاق و جدایی نمی شود.

وی درباره چگونگی به دست آمدن شناخت و آگاهی گفت:شناخت و آگاهی بر پایه عقل، منطق و تحقیق به دست می آید اما وقتی در ازدواج ها، احساس بر عقل غلبه می کند قطعا در طول زندگی با مشکلات فراوانی مواجه می شوند.

این جامعه شناس ادامه داد:نوع زندگی افراد در دنیای امروز، سطح توقعات را بالا برده و آستانه تحمل را به شدت کاهش داده است از این رو نمی توان در چنین شرایطی ازدواج های تحمیلی را جایگزین روش های مدرن در انتخاب همسر کرد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه خانواده ها به دستیابی به شناخت و آگاهی یادآور شد:در شرایطی که خانواده ها مخالف ازدواج فرزندانشان هستند باید به جای مخالفت و طرد آنها، در کنارشان باشند و آنها را در کسب شناخت و آگاهی از طرفین یاری دهند و با صبر و شکیبایی فضایی را برای شناخت معیارها، تفاوتها و فرهنگ ها فراهم سازند.

ثمودی خاطرنشان کرد:بی شک نقش مهم خانواده در ازدواج فرزندان را نباید نادیده گرفت از این رو به جای سخت گیری در ازدواج، در کنار فرزندان زمینه مناسب برای شناخت از طرفین را به وجود آورد و با جلب اعتماد آنها به فرزندان ثابت کرد که دغدغه ای جز خوشبختی آنها را ندارند.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdciw3ar.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما