پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 2193
حاجی زاده خبر داد:

مشکلات موقوفات بخش جعفر آباد قم حل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: با مساعدت تولیت جدید و همکاری ادارات و مردم بخش جعفر آباد، مشکل موقوفات این بخش قابل حل است.
مشکلات موقوفات بخش جعفر آباد قم حل می‌شود
به گزارش قم نیوز، احمد حاجی‌زاده، با تأکید بر اینکه سیاست آستانه مقدسه بر تعامل و همکاری با دیگران است، گفت: بر اساس احکام شرعی و منویات دینی نه می‌توانیم و نه می‌گذاریم موقوفات متعلق به آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از مدار شرعی و قانونی خود خارج شود.

هرگز مخالفت خدمات رسانی شبکه بهداشت جعفریه نیستیم
وی درباره وقفی بودن مرکز بهداشت بخش جعفرآباد توضیح داد: ما هرگز نسبت با خدمات رسانی و استفاده از امکانات اورژانسی در مرکز بهداشت جعفریه مخالفتی نداریم و بابت آن مدعی دریافت پذیره نیستیم.

حاجی زاده درباره درخواست هزینه پذیره از دانشگاه علوم پزشکی بابت مرکز بهداشت جعفریه و بیمارستان شهید بهشتی قم توضیح داد: درباره مرکز بهداشت جعفریه بنا به توصیه استاندار با امضای تفاهم نامه‌ای می‌توانیم قضیه را حل و فصل کنیم اما درباره بیمارستان شهید بهشتی لازم به توضیح است که این بیمارستان در فعالیت ۳۰ ساله خود ریالی را بابت اجاره بها به آستانه مقدسه پرداخت نکرده است.

بدهی بیمارستان شهید بهشتی پرداخت شود
نماینده تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: دولت در خصوص بدهی ارگان‌های دولتی به موقوفات مصوبه‌ای دارد که علوم پزشکی می‌تواند بدهی ۱۲۰میلیارد تومانی خود را براساس این مصوبه از دولت دریافت کند.

حکم موقوفه بودن اراضی کشاورزی و دامشهر قطعی است
حاجی زاده در رابطه با زمین‌های وقفی دامشهر و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جعفرآباد گفت: حکم وقفی بودن این زمین‌ها هم از لحاظ احکام مراجع تقلید و هم از نظر قانونی قطعی است.

مشکلات دریافت تسهیلات دامداران برطرف می کنیم
وی گفت: البته قصد داریم با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی زمینه دریافت وام برای دامداران را فراهم کنیم.

طرح تعویض اراضی وقفی امکان پذیراست
نماینده تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) درباره نحو حل مشکلات اراضی کشاورزی بیان داشت: این مشکل باید با کارشناسی‌های دقیق برطرف شود، اما به نظر می‌رسد می‌توانیم با طرح تعویض اراضی و انتقال زمین‌های کشاورزی به اراضی غیر موقوفه مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.y9xrak9qwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما