دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 22181
تولیت مسجد مقدس جمکران:

کرامت و حق زن را اسلام ادا کرده است/ زنان از حضرت زهرا الگو بگیرند

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: کرامت و حق زن را اسلام ادا کرده است نه کشورهای غربی که زن‌ها را به لجن کشیده اند و ادعای این را هم دارند که ما از حقوق زنان دفاع می‌کنیم.
کرامت و حق زن را اسلام ادا کرده است/ زنان از حضرت زهرا الگو بگیرند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شب گذشته در مراسم تجلیل از خانواده‌های خادمان و کارکنان مسجد مقدس جمکران با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: ما هر چه داریم از حضرت زهرا(س) و به برکت وجودی ایشان است.
وی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) دارای مقامات عالیه در درگاه خداوند است، افزود: مقام این بانوی بزرگوار به اندازه‌ای بود که حضرت رسول اکرم(ص) اشرف کائنات مقابل او خم می شد و دست او را می‌بوسید و هر وقت دلش برای بهشت تنگ می شد زهرا(س) را می‌بویید.
تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: امیرمؤمنان علی(ع) درباره حضرت زهرا(س) می‌فرماید «هر وقت به چهره زهرا(س) نگاه می‌کنم غم‌های عالم را فراموش می کنم».
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به این که برکات حضرت فاطمه(س) همه زمین را فرا گرفته است، خاطرنشان کرد: مقام حضرت زهرا(س) چنان والاست که ۱۱ امام معصوم(ع) از دامن ایشان پرورش یافته‌اند.
وی ادامه داد: از سید مرتضی گرفته تا امام خمینی و امروز رهبر معظم انقلاب همه از نسل حضرت فاطمه(س) هستند و بهتر است چنین بگوییم که هر چه انسان با برکت روی کره زمین گام برداشته اند از کوثر اصلی که حضرت زهرا(س) است سرچشمه گرفته‌اند.
تولیت مسجد مقدس جمکران به عشق حضرت امام خمینی(ره) به حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) علاقه زیادی به دختر داشتند و همواره می‌گفتند دختر بسیار خوب است و ادامه می‌دادند، حضرت زهرا(س) خیلی خوب است و این نشان می‌داد علاقه حضرت امام به این بانوی بزرگوار تا چه حد بالاست.
وی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) یک همسر نمونه بود، تصریح کرد: همسر، شریک همه کارهای خیر و کمالات است و هیچ انسان بزرگی به مقامات والا نرسید مگر با وجود یک همسر خوب.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان گفت: وقتی از امیرمؤمنان(ع) پرسیدند که حضرت فاطمه(س) چگونه همسری برای شما بود، حضرت فرمود «خوب کمکی است زهرا(س) در مسیر طاعت خداوند» و این بدین معناست که تمام تلاش‌ها و زحماتی که امیرمؤمنان(ع) در راه اسلام و دین خدا متحمل شد، یار و یاور و پشتیبانش حضرت زهرا(س) بود.
وی با اشاره به کرامت زن در اسلام، بیان داشت: حق زن را اسلام ادا کرده است نه کشورهای غربی که زن‌ها را به لجن کشیده اند و ادعای این را هم دارند که ما از حقوق زنان دفاع می‌کنیم.
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در جایگاه دختر، همسر و مادر بسیار والا و با کمالات بود، افزود: دختران، همسران و مادران ما باید حضرت زهرا(س) را در تمام عرصه‌های زندگی الگو و اسوه قرار دهند.
وی در پایان با تأکید بر این‌که مردان باید به همسران خود احترام و محبت کنند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود «نشستن در کنار همسر با مهربانی و خوشرویی ثوابش بیشتر از اعتکاف در مسجد من(مسجد‌النبی) است».

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdff0x.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما