دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 22185

طلاب قدردان جایگاه خود باشند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‎الله حسینی بوشهری بر لزوم توجه طلاب به جایگاه رفیع روحانیت تاکید کرد.
طلاب قدردان جایگاه خود باشند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، یک شنبه شب«۳۱فروردین» در مراسم عمامه گذاری ۱۵نفر از طلاب مدرسه علمیه حقانی قم گفت: پذیرش طلبگی و معمم شدن دو اصل مهم درپذیرش مسئولیت سترگ و سنگین سربازی امام زمان (ع) است.

وی افزود: حضرت بقیه‎الله‎الاعظم (ع) تمام حرکات ما را زیر نظر داشته و با توجه به نوع رفتار، برخورد و دین، نمره می‎دهند؛ افرادی که قدر و حریم حوزه را نگاه نداشته و به تمسخرگرفتند ، فرسنگ‏ها از معنویت و دین دور شده و پشت سرخود تمام پل‎های برگشت را خراب کردند.

مدیر حوزه‎های علمیه عنوان کرد: لباس روحانیت سپری برای آتش دنیایی و دوزخی و عامل امنیت برای طلبه ها در مقابل شیاطین جن و انس است؛ طلبه‎ها تا زمانی که لباس روحانیت نپوشیده‎اند راحت هستند، ولی بعد از پوشیدن باید حریم لباس را حفظ کرد ، و این از توفیقات الهی است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س) اظهارداشت: ملت ایران، دل داده اهل بیت(ع) هستند و همانطوری که اهل بیت(ع) فرمودند؛ هرچیزی پایه هایی دارد و پایه های دین اسلام، محبت اهل بیت(ع) است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، کسانی که در روز گناه می‎کنند از توفقیات عبادت شبانگاهی می‎مانند؛ اما همانطوری که حضرت زهرا(س) فرمودند، اگر انسان خالص‎ترین عبادت خود به سوی خدا بفرستد، خداوند بهترین مصلحت را برای آنها به ارمغان می‎آورد.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdchmzni.23ni6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما