شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 2232
حجت الاسلام رفیعی:

عارف به خدا راضی به قضای الهی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: کسی که عارف به خدا است به قضای الهی راضی و نسبت به آن اعتراض نمی کند همانند امام حسین(ع) که با همه مصائبی که کشید راضی به رضای الهی بود.
عارف به خدا راضی به قضای الهی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه جمعه در جمع عزادارن هیئت رزمندگان اسلام قم در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)،‌ با بیان اینکه روش ما مبتنی بر بینش های ما است افزود: تا بینش و باور انسان اصلاح نشود رفتار نیز اصلاح نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر کسی به حرام حلال الهی اهمیت ندهد این شخص ضعف در باور ها دارد و و در واقع به معاد و قیامت و حسابرسی ایمانی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: اگر سرزمین وجود انسان طیب و پاکیزه شود میوه هایی که از وی بروز می کند میوه های خوبی خواهد بود ، به همین اساس است که اسلام بر اصلاح باورها تاکید دارد .

وی با بیان اینکه در قرآن به سه مسئله بسیار اهمیت داده شده است افزود: ‌مبدا ، مقصد و مسیر حرکت در قرآن اهمیت داده شده که مبدا همان خدا و پایان نیز به معنی قیامت و معاد و مسیر نیزبه معنی رسالت است.

رفیعی با اشاره به وصیت نامه امام حسین (ع) به محمد حنفیه اظهار داشت:امام حسین(ع) در این نامه قبل از آنکه بگوید من برای چه قیام می کنم می فرماید من شهادت می دهم به وحدانیت خداوند و اینکه بهشت و جهنم حق است و خداوند در روز قیامت همه انسانها را حاضر خواهد کرد و آنها را محشور می کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه برای معرفت خدا ۶ علامت وجود دارد که اگر کسی این ۶ علامت را در زندگی خود داشته باشد خداشناسی او قوی خواهند بود اظهار داشت: آزمون خدا شناسی و آزمون معرفت الله برای آن است که انسان بفهمد خدا چقدر در وجودش جای دارد .

وی با بیان اینکه هرکسی که بیشتر نسبت به خداوند معرفت داشته باشد خدا ترس تر است افزود‌:خدا ترسی یعنی ترس از جباریت و خشم خدا و جهنمی که خداوند خلق کرده است.

وی عنوان کرد: کسی که نسبت به خداوند خائف است به آن چه که نزد خداوند وجود دارد رغبت داد و در رسیدن به آنها تلاش می کند.

ترک معصیت و گناه از نشانه های عارف به خدا است

استاد حوزه و دانشگاه از دیگر نشانه های عارف به خدا را ترک معصیت و گناه برشمرد و افزود: جوانان باید توجه کنند هر چند خویشتن داری آنها در سن جوانی بسیار دشوار است اما در عوض خداوند نیز ثواب بیشتری برای جوان در نظر می گیرد.

عارف به خداوند هیچ گاه خود را پیش دیگران کوچک نمی کند

وی اضافه کرد: کسی که عارف به خدا است به قضای الهی راضی و نسبت به آن اعتراض نمی کند مانند امام حسین (ع) که با وجود آن همه مصائبی که در کربلا کشید اما فرمود خدایا من راضی‌ام به رضای تو.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه عارف به خداوند هیچ گاه خود را پیش دیگران کوچک نمی کند افزود: عارف به خداوند بی نیاز است و دست نیاز به سوی خلق خدا دراز نمی کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه از دیگر وی‍‍ژگی های عارف به خدا را اما شناسی وی عنوان کرد و افزود: خدا شناس خائف، عارف و تارک معصیت و راضی به تقدیر الهی است و خود را پیش خلق کوچک نمی کند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.enuk49nuu5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما