شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 22408

۴۷ درصد حوادث کشور مربوط به کارگران ساختمانی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کانون انجمن‌های کارگری قم گفت: ۴۷ درصد حوادث کشور مربوط به کارگران ساختمانی است در حالی که میانگین جهانی ۱۷ درصد است.
۴۷ درصد حوادث کشور مربوط به کارگران ساختمانی است
به گزارش قم نیوز، اکبر شوکت صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آمار دقیقی از کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد، اظهار کرد: ۶۵۰ هزار تحت پوشش تامین اجتماعی قم هستند که این تعداد شامل خانواده های این کارگران نیز می شود.

شوکت خاطرنشان کرد: ۳۵ هزار نفر شامل روحانیون نیز می شود و ۱۴ هزار نفر کارگر ساختمانی در حوزه استان قم فعالیت می کنند و از در این بین ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه به عنوان کارگر هستند.

وی با اشاره به اینکه باید ساماندهی در حوزه کار استان انجام شود اظهار کرد: ۴۷ درصد حوادث کشور مربوط به کارگران ساختمانی است در حالی که میانگین جهانی ۱۷ درصد است.

اقدامات بسیار مناسبی در حوزه کار صورت گرفته است و امیدواریم با آموزش هایی که در این زمینه انجام می شود این امار کاهش پیدا کند.
شوکت با اشاره به اینکه یک سری مذاکرات برای جابجایی نیروها انجام شده است تصریح کرد: این مذاکرات برای جابجایی کارگران به کشورهای عربی انجام شده است و اگر موضوعات مالی این کارگران تامین شود قرارداد نهایی بسته می شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست کشورهای عربی ۲۰ هزار نیرو بوده است تصریح کرد: هنوز قیمت نهایی از طرف کشورما داده نشده است.

رئیس کانون انجمن های کارگری استان قم با اشاره به اینکه در حوزه بازرسی در سال های اخیر بسیار قوی عمل کرده ایم عنوان کرد: از بین ۱۰۰ نفر ممکن است تنها ۱ نفر بخواهد خود را قشر کارگر معرفی کند و از مزایای آن بهره مند شود که این امار در شهر قم بسیار پایین است.

شوکت گفت: عملکرد وزارت کار را مورد انتقاد قرار داد و گفت متاسفانه در سال هایی اخیر هیچ برنامه ریزی برای ساماندهی کارگران اتباع بیگانه علی الخصوص افغانی صورت نگرفته است و امیدواریم فکری برای این موضوع در دولت جدید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بسیار زیادی در حوزه کارگی استان قم وجود دارد خاطر نشان کرد: باید مسئولان حوزه کار با برنامه ریزی جدی این مشکلات را حل کنند.

رئیس کانون انجمن های کارگری استان قم گفت: ضعیف ترین قشر جامعه کارگرانی هستند که در سر چهارراه منتظر کار می ایستند و مسئولان حوزه کار و خود من برای حل این موضوع با شورای شهر و بسیاری از نهادهای دیگر جلساتی را برگزار کردیم و این تلاش ها سبب شد سامانه کارگری به استان قم تعلق بگیرد.

شوکت با اشاره به اینکه سامانه کارگری در استان قم راه اندازی شده است تصریح کرد: انمن هایی به صورت تخصصی در حوزه کار یابی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر قم در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است تصریح کرد: بیمارستان امام رضا(ع) بالای ۸۰ درصد نواقص آن برطرف شده است و تمامی خدمات به کارگر قمی به صورت رایگان ارائه می شود.

رئیس کانون انجمن های کارگری استان قم گفت: ۱۱ هزار میلیادرد توامان قرار است در حوزه تامین اجتماعی مصرف شود و صندوق تامین اجتماعی نیز می تواند به به بود شرایط کمک کند.

شوکت خاطرنشان کرد: درمان باید به حوزه وزارت بهداشت داده نشود زیرا چگونه می شود ارگانی هم خود بهداشت را اجرا کند و هم بر عملکرد خود نظارت کند و متاسفانه بر اساس تصمیم گیری های گذشته فاصله بین تعرفه های شرکت های خصوصی و دولتی افزایش پیدا کرده است و نباید درمان تامین اجتماعی به حوزه وزارت بهداشت داده شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfcjd0.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما