شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 22418

آیت‌الله ملکوتی حامی و پشتیبان رزمندگان اسلام بود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تأثیرگذاری حضرت آیت‌الله ملکوتی در دوران دفاع مقدس، گفت: حضرت آیت‌الله ملکوتی در دروان دفاع مقدس چهره شاخصی در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود.
آیت‌الله ملکوتی حامی و پشتیبان رزمندگان اسلام بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه در حاشیه مراسم تشییع حضرت آیت الله ملکوتی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌ که ملکوتی در چهره‌های شاخص حوزه علمیه قم و نجف بود، گفت: حضرت آیت‌الله ملکوتی در حوزه نجف به عنوان یکی از مدرسین برجسته مطرح بود.

وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله ملکوتی در قم نیز به عنوان یک استاد مبرز حوزه شعاع وجودیش شامل حال همه طلاب وحوزیان می‌شد.

امام جمعه قم با بیان این‌که حضرت آیت‌الله ملکوتی در بعد مبارزاتی یکی از شخصیت‌های پیشکسوت مبارزه بود، ابراز کرد: اطلاعیه‌هایی که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علیه نظام طاغوت صادر می‌شد آن مرحوم جزء نخستین کسانی بود که پای آنها را امضا می‌کرد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که حضرت آیت‌الله ملکوتی مخالفت خود را در مقابل دستگاه طاغوت با صدای بلند اعلام می‌کرد، اظهار داشت: مرحوم حضرت ایت‌الله ملکوتی نخستین کسی بود که بیانیه خلع شاه را امضا کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: حضرت آیت‌الله ملکوتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طرف امام راحل به عنوان امام جمعه شهر تبریز انتخاب و منشأ خیرات و برکات فراوانی در آن منطقه بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تأثیرگذاری حضرت آیت‌الله ملکوتی در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله ملکوتی در دروان دفاع مقدس چهره شاخصی در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بعد علمی حضرت آیت‌الله ملکوتی را مورد توجه قرار داد و افزود: حضرت آیت‌الله ملکوتی در فلسفه، کلام و علوم حدیث استاد بود و شاگردان ارزشمندی را تربیت و به حوزه‌ها تحویل داد.

وی با بیان این‌که حضرت آیت‌الله ملکوتی انسانی مفید، خدمتگذار و تأثیرگذار بود، بیان کرد: حضرت آیت‌الله ملکوتی مصداق کامل این کلام صادق(ع) که فرمودند: «عالِمٌ یُنتَفَعُ بِعِلمِهِ اَفضَلُ مِن سَبعینَ اَلفٍ عابِدٍ» بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg7t9x.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما