شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 22441

دولت باید جلوی صرف هزینه‌های اضافی از بیت‌المال را بگیرد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه دولت باید جلوی صرف هزینه‌های اضافی از بیت‌المال را بگیرد گفت: همه در مقابل مصرف بیت‌المال مسئول هستند.
دولت باید جلوی صرف هزینه‌های اضافی از بیت‌المال را بگیرد
به گزارش قم نبوز به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار اعضای اتاق بازرگانی با اینکه دین مقدّس اسلام نسبت به اقتصاد اهمیت بسیار زیادی داده و احکام و دستورات فراوانی در این زمینه در کتب متعدّد فقهی وجود دارد، اظهار کرد: اگر اقتصاد واقعی اسلام را در جامعه پیاده کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت. اگر کمبود و نقصی را مشاهده می‌کنیم به خاطر عدم رعایت دستورات شرع مقدّس درباره اقتصاد است.

وی با بیان اینکه تجارت و بازرگانی باید آزادانه و بدون مقرّرات دست و پاگیر مسیر خود را طی کند افزود: دولت باید فقط نظارت داشته باشد آن هم در چارچوب قانون تا خلاف قانونی انجام نگیرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه در تجارت هم باید از افراط و تفریط دوری کنیم، ادامه داد: حل مشکلات کشور و حمایت از محرومان و نیازمندان برعهده دولت و بازرگانان متدیّن و دلسوز است که باید بازرگانان تجربه‌های خود را به دولت ارائه دهند.

وی خاطراتی را از زمان مسئولیّت خود در شورای نگهبان مطرح کرد و یادآور شد: بعضی قوانین بود که می‌خواستند تجارت داخلی و خارجی را صددرصد دولتی کنند و اشخاصی در اوایل انقلاب بودند که متأسفانه از اقتصاد حقیقی اسلام بی‌اطلاع بوده و مورد تأثیر بعضی القائات مکاتب غیراسلامی قرار گرفته بودند ولی به خواست خداوند متعال و عنایات حضرت بقیة‌الله توانستیم آن قوانین را اصلاح کرده و با موازین شرع مقدس هماهنگ کنیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در امور مملکتی باید بیش از همه مراقب باشیم که از بیت‌المال آن طور که باید و شاید استفاده کنیم نه اینکه هزینه‌های زیادی را از بیت‌المال برای بعضی از مصارف غیرقانونی و یا خلاف شرع بپردازیم. بسیاری از مؤسساتی که الآن دولت آنها را اداره می‌کند و مخارج آن را می‌‍‌پردازد باید خصوصی شود و به مردم واگذار شود و نباید دولت برای آنها هزینه کند. خصوصی شدن که در اصل ۴۴ قانون اساسی آمده باید به معنای حقیقی خود اجرا شود.

آیت‌الله‌ صافی بیان کرد: البته شما و همکارانتان در همه جهات و زمینه‌ها باید خواهان این باشید که دین و احکام اسلام در جامعه حاکمیّت داشته باشد که بدون آنها نمی‌توان به اقتصاد سالم دست یافت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccs0qi.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما