يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 22455

برگزیدگان مسابقات قرآنی حوزه تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: طی مراسمی از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآن مجید حوزه‌های علمیه با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی تجلیل شد.
برگزیدگان مسابقات قرآنی حوزه تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز، مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآن مجید حوزه‌های علمیه شنبه‌شب با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و برخی از مدیران حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام حسین‌خانی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه به سخنرانی پرداخت و مطالبی را در مورد ضرورت پرداختن به قرآن و نیز گزارشی از این دوره از مسابقات ارائه کرد.

پس از آن آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی سخنرانی کرد و با تاکید بر پرداختن به هر دو نوع تفسیر ترتیبی و موضوعی تصریح کرد: هر دو نوع تفسیر دارای برکات و نتایجی هستند که نیاز جامعه ماست؛ تفسیر ترتیبی دارای آثار عجیبی است و بسیاری از مسائل جز بر اساس آن حل نمی‌شوند و در عین حال شرایط برای تفسیر موضوعی هم چنین است.

وی بی توجهی به روایات را نخستین آفتی دانست که متدبران صرف در قرآن گرفتار آن می‌شوند و خاطرنشان کرد: گرفتار شدن در دام تفسیر به رأی دومین مشکل متدبران در قرآن است؛ فتواهای وحشتناک برخی مفتیان به همین دلیل صادر می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به خطر سوم تصریح کرد: غلو در مورد حضرات معصومین(ع) و تفسیر آیات بر همین اساس و حتی گاهی اوقات قائل شدن به تحریف قرآن خطراتی هستند که در اینجا عامل تهدید هستند.

در پایان نیز با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه و حجت‌الاسلام حسین‌خانی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه از نفرات برتر رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات با اهدای جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchmkni.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما