سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : 22541

تدوین کتاب‌های درسی با مشورت کارشناسان حوزوی انجام شود

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر دقت در تدوین و آموزش کتاب‌های درسی گفت: باید کتاب‌های درسی را به کارشناسان حوزوی داد و اگر اشتباهی رخ داده یا عوامل نفوذی بوده‌اند، تشخیص داده‌ شوند.
تدوین کتاب‌های درسی با مشورت کارشناسان حوزوی انجام شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در جمع مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان در اختیار آموزش و پرورش سرمایه های نظام هستند اظهار کرد: باید با یک برنامه ریزی صحیح فرصت های به وجود امده را از دست ندهیم زیرا این ها مهم ترین نیروی انسانی در نظام هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسئولان اموزش و پرورش در این موضوع نباید کوتاهی کنند خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم این نیروهای جوان را به درستی تربیت کنیم فرصت های بسیار زیادی را بدست می آوریم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهایی که در جنگ های جهانی شکست خوردند به دلیل اینکه نیروی انسانی خوبی داشته و تربیت کرده بودند توانستند موقعیت خود را به سرعت به‌دست بیاوردند خاطر نشان کرد: به همان اندازه که روی مسائل علمی برنامه‌ریزی می‌شود باید بر روی تربیت اخلاقی هم توجه داشت به ویژه در شرایط فعلی که اسباب و ابزار فساد از هر زمانی آسان‌تر به دست می‌آید.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید روی پایه های اعتقادی جوانان فعالیت کرد و نباید از این موضوع به راحتی عبور کرد زیرا این جوانان فردا آینده سازان کشور می شوند و این موضوع را باید مد نظر قرار بدهیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه در صدد از بین بردن اعتقاد نوجوانان هستند عنوان کرد: برای بدست اوردن نتیجه درست هم روی دانش اموران و هم معلمان و هم کتب درسی کار کرد تا با تمام تجهیزات به مقابله با دشمن رفته باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: خود من با اینکه از خانواده‌ای روحانی نبودم ولی به واسطه دبیر فیزیکی که داشتم برای ورود به عرصه روحانیت آمادگی یافتم.

استاد حوزه علمیه قم برنامه‌ریزی صحیح، معلمان شایسته و کتاب‌های مفید را سه عامل اصلی در پیشرفت دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: نکته دیگر اینکه حساب قم از همه شهرها جداست زیرا موقعیت ویژه‌ای در دنیای اسلام دارد؛ بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) و وجود حوزه علمیه که در دنیا بی نظیر است به قم خصوصیات ویژه‌ای بخشیده‌اند بنابراین آموزش و پرورش قم هم باید در حد و اندازه این جایگاه و الگویی برای سایر شهرها باشد.

وی با تاکید بر دقت در تدوین و آموزش کتاب‌های درسی گفت: باید کتاب‌های درسی را به کارشناسان حوزوی داد و اگر اشتباهی رخ داده یا عوامل نفوذی بوده‌اند تشخیص داده‌ شوند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcdfk0x.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما