جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 22625

جلوی سوءاستفاده‌های مالی گرفته شود

قم نيوز : قم نیوز:مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: جلوی سوءاستفاده‌های مالی گرفته شود.
جلوی سوءاستفاده‌های مالی گرفته شود
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم و وظایف نماینده آن در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نماینده قم وظیفه سنگینی دارد، چرا که در این شهر مقدس مراجع تقلید، فرهیختگان دین و حرم حضرت معصومه(س) حضور دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گره‌گشایی از کار مردم را بسیار شایسته دانست و بیان داشت: اگرچه کار اجرایی وظیفه نماینده مجلس نیست، ولی مردم انتظار دارند که به مشکلات آنان رسیدگی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم گره‌گشایی از کار مردم، بیان کرد: در سفری که به استان بوشهر داشتم به همه شهرها سرزده و با مسئولان، برای حل مشکلات مردم جلساتی ترتیب دادم که بسیار مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت، بنابراین نماینده مجلس علاوه بر وظیفه قانون گذاری باید از آبرویی که خداوند براساس نمایندگی به او عطا کرده استفاده کند.

وی با بیان اینکه باید اصل قانون به گونه‌ای طراحی شود که به صورت طبیعی اجرای قانون باعث تسهیل در کار مردم شود، تصریح کرد:اگر قانونی به صورت کارشناسی شده تصویب شود، برای کل کشور خیر و برکت خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قانون زیادی در کشور تصویب شده است، اما تنقیح قوانین وجود ندارد و یا کم اتفاق افتاده است، گفت: باید در مجلس شورای اسلامی این اراده باشد در قوانینی که تصویب می‌شود تنقیح نیز صورت بگیرد و قوانینی که زمانش گذشته است دست‌وپاگیر نباشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در شورای عالی حوزه، کمیته‌ای برای تنقیح قوانین و مصوبات تشکیل داده‌ایم، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دقت داشته باشند قوانینی را که ابلاغ می‌کنند، هم قابل اجرا باشد و هم سایر شئون را در بر بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه از نمایندگان مجلس انتظار جدی است با نظارت خود و تصویب قوانین جلوی سوء‌استفاده‌های مالی و اختلاس در کشور گرفته شود، یادآور شد: سازمان نظارت و بازرسی نیز باید به صورت جدی وارد شود و به صورت پیگیر با مسائل برخورد داشته باشد تا این گونه مسائل اتفاق نیافتد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، زیرساخت‌های قم را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: قم شهری زائرپذیر است و از سراسر عالم برای تحصیل به این شهر مقدس مراجعه می‌کنند بنابر این باید زیر ساخت‌ها را درست کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازها باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با بیان اینکه ملاقات با مراجع، علما و نخبگان باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد، بیان داشت: ارتباط خود را با مراجع و نخبگان حفظ کنید و ضمن شنیدن دغدغه‌ها برای برطرف کردن آنها تلاش کنید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgn39x.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما