يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 2275
معاون بین‌الملل حوز‌های علمیه:

استعمارگران خود را گرفتار خشم عاشورایی ملت نکنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: ملت ایران در راه نفی هرگونه سلطه ظالمانه غرب هیچ هراسی ندارد و در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌ها محکم ایستادگی می‌کند، بنابر این دول استعماری هوشیار باشند و خود را گرفتار خشم عاشورایی ملت ایران نکنند.
استعمارگران خود را گرفتار خشم عاشورایی ملت نکنند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام‌ محمدحسن زمانی یکی از اصول تردیدناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را اصل نفی سلطه پذیری بیگانگان دانست و اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم مسلمانان باید در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کنند، همچنان که امام خمینی‌(ره) در مقابل حکومت فاسد پهلوی قیام کرد و با تعلیم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پرچم مبارزه علیه ظلم را برای همیشه به اهتزاز در آورد و این شعار همواره پایدار خواهد ماند.

وی افزود: همین اندیشه بود که باعث شد در همان دوران انقلاب، ملت ایران شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را سر داده و در راستای آن گام بر دارند و اهمیت آن به حدی بود که به عنوان آرم وزارت خارجه انتخاب شد.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه تصریح کرد: برای ملت ایران اسلامی تفاوتی نمی‌کند که دولت سلطه طلب آمریکا باشد، یا انگلیس و یا کشور دیگری، آنان هرگز در مقابل ظلم سر تسلیم فرود نمی‌آورند؛ البته این صلابت موضع به معنای عدم توجه به هم زیستی مسالمت‌آمیز با دیگر ملل و ادیان نیست، تا وقتی که ملت یا دولتی قصد سلطه و تجاوز به نظام اسلامی را نداشته باشد، رابطه دوستانه‌ای با آنها به‌عنوان هم نوع خواهیم داشت؛ چرا که این سیره مقتدا و پیشوای ما امیر المومنین‌(ع) است، آن حضرت این نکات را در نامه خود به مالک اشتر تصریح فرموده‌اند.

زمانی ادامه داد: اگر ملتی دارای دیدگاه عدل و عدالت و ظلم ستیزی باشد ما با آنها رابطه برقرار می‌کنیم اما، اگر حتی تفکر سلطه و تجاوز به حقوق ملت ایران را داشته باشد، همچنان که دست رد بر سینه آمریکا زدیم، بر سینه آنها نیز خواهیم زد و این امر برای ما یک اصل کلی است.

وی در ادامه با اشاره به شور و هیجان جوانان و دانشجویان ایران در مقابل ظلم ستیزی، اذعان داشت: این شور و مبارزه با ظلم و ستم جلوه‌ای از روحیه مقاومت حسینی است که از واقعه کربلا تاکنون و تا همیشه تاریخ در رگ‌های عاشقان اباعبدالله (ع) و اهل‌بیت(ع) جاری خواهد بود.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه یادآور شد: همین روحیه بود که جوانان و ملت ایران را در مقابل حکومت‌های طاغوتی قرار داد و آنها را در جبهه‌های دفاع مقدس به جانفشانی به سمت هدایت کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس این روحیه ملت ایران در راه نفی هرگونه سلطه ظالمانه غرب هیچ هراسی ندارد و در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها محکم ایستادگی می‌کند و لذا دول استعماری باید هوشیار باشند که آرامش خود را گرفتار خشم عاشورایی ملت ایران نکنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.qnit23nimftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما