سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 22814

تاکید علمای حوزه بر اهمیت تعلیم و تربیت در بین دانش آموزان

قم نيوز : قم نیوز: علمای حوزه علمیه قم در هفته معلم بر اهمیت تعلیم تعلم و تربیت در بین دانش اموزان تاکید فراوان کردند.
تاکید علمای حوزه بر اهمیت تعلیم و تربیت در بین دانش آموزان
به گزارش قم نیوز، مراجع عظام تقلید در هفته معلم در دیدار با مسئولان آموزش و معلمان بر اهمیت تعلیم، تعلم و علم اندوزی و بکارگیری آن در جهت مثبت بسیار تاکید کردند.

علم باید در خدمت انسان متدین و دین باشد

آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: البته این علم اگر بدست عالم منحرف بیفتد اولا فلسفه را الحادی می کند و سپس همه علم را ضد دین نموده و در خلاف دین استفاده می کند. اما اگر این علم بدست عالم سالم بیفتد فلسفه را الهی نموده و علم را در خدمت دین می آورد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به دخترانه بودن دانشگاه حضرت معصومه (س) دانشجویان و اساتید خانم در این دانشگاه را مخاطب اصلی خود قرار داد و گفت: اینکه خداوند متعال خود را احسن الخالقین خوانده به دلیل آفرینش انسان بوده و بسیار مهم است که این آفرینش به وسیله زن به مرثه ظهور می رسد و این اهمیت نقش مادر برای زنان را نشان می دهد، هر چند در کنار وظیفه اصلی که مادر بودن است، درس دادن و درس خواندن هم بسیار مفید است.

در ابتدای این مراسم نیز باقری ثالث رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در دقایقی به ارائه گزارش مختصری از پیشرفت های اخیر دانشگاه تحت سرپرستی خود پرداخته و از معظم له برای اقدامات آینده خود رهنمون خواست.

معلم، آموزش دهنده معارف الهی است

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان قم با اشاره به روایت شریفی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تصریح کرد: تمام انبیا برای این مبعوث شدند که معلم بشریّت باشند. پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند که «إنما بعثت معلماً» من برای این برانگیخته شدم که به مردم تعلیم بدهم و معلّم آنها باشم؛ معلّم معارف و دستورات الهی.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آن طور که باید، حق معلّمان عزیز در جامعه اسلامی داده نشده است گفت: تربیت دینی و علمی دانش آموزان، وظیفه بزرگ معلمان است.

معصومین همواره نزدیک مردم بوده اند

آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان یگان ویژه و رؤسای گزینش استان‌های نیروی انتظامی با اشاره به اینکه معصومین مسیر سعادت و پیشرفت جامعه بشری را مشخص کرده‌اند اظهار کرد: معصومین خود را به کارهای عادی سفارش می‌کردند و این نشان دهنده این موضوع است که مد نظر معصومین نبوده که از مردم دور شوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی از بزرگان در مراسمی که نام خداوند در آن برده می‌شود از خود بی‌خود می‌شوند خاطرنشان کرد: این نشان دهنده درجه ایمان بالای انسان‌ها است و این موضوع در مورد حضرت یحیی صدق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیغمبر که نخستین نخبه عالم امکان بود و سخنان وی تأثیر زیادی داشت می‌بینیم در جلسه‌ای که موعظه می‌کنند کسانی مانند سلمان فارسی و ابوذر دچار تحول می‌شوند ولی روی ابوجهل هیچ تأثیر ندارد و همیشه نیز به کینه‌توزی علیه پیامبر می‌پرداختند، تصریح کرد: برای دستیابی به معرفت الهی کنار زدن پرده‌های جهل مفید است و در این مسیر باید همه تلاش خود را به کار ببریم.

مرکز فقهی اهل البیت طلبه می پذیرد

مرکز فقهی اهل‌البیت (ع) در سال تحصیلی جدید از بین برادران طلبه که سطح ۲ حوزه کتبی پایه ۱۰ و شفاهی پایه ۹ را به اتمام رسانده‌اند، دانش‌پژوه می‌پذیرد، داشتن حداقل معدل ۱۷ از پایه قبل، قبولی در امتحانات پایه قبل و شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی از شرایط دیگر پذیرش در این مرکز است.

آزمون کتبی برای شرکت در این دوره آموزشی از سطح ۲ (فقه و اصول پایه قبل) و سطح سه (کفایه و مکاسب پایه ۱۰) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر از ۱۴ اردیبهشت تا پنجم خرداد‌ماه سال‌جاری با شماره ۳۷۷۴۲۸۷۳ تماس بگیرند.

از مزایای شرکت در این مرکز علمی استفاده از فضای کتابخانه و اینترنت برای تحقیق، ارائه تسهیلات ویژه برای امور کمک آموزشی، تامین حجره برای متقاضیان سطح ۲ و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به شمار می‌رود.

آزمون علمی این مرکز پنج‌شنبه هشتم خردادماه ۹۳ برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله محمد تقی بهجت، همزمان با نیمه رجب المرجب، سالروز وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها در مسجد اعظم قم برگزار می‌گردد.

این مراسم از سوی مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت روز پنج‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه بعد از نماز مغرب وعشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌گردد.

در این مراسم برخی از مراجع تقلید، فضلا و علمای حوزه های علمیه و برخی از شخصیت های برجسته کشوری حضور دارند.

انتهای پیام / 126
https://qomnews.ir/vdcgt79x.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما