پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 22935

کنار هم‌ بودن اقتصاد و فرهنگ در شعار امسال نوعی تقارن پرمعناست

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کنار هم ‌بودن اقتصاد و فرهنگ در شعار امسال را نوعی تقارن پرمعنا دانست و تاکید کرد: برای تحقق شعار امسال، فرهنگ باید به کمک اقتصاد و اقتصاد به کمک فرهنگ بیاید.
کنار هم‌ بودن اقتصاد و فرهنگ در شعار امسال نوعی تقارن پرمعناست
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در نشست معاونان فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای مهم مورد خطاب مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال است، بنابراین توقعی در حرکت فرهنگی وجود دارد که ما باید خودمان را به چشم انداز مورد نظر نزدیک کنیم.

وی اظهار کرد: اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی چهار واژه‌ای است که در نامگذاری امسال مورد تاکید قرار گرفته و باید بر تحقق هر کدام از اهداف و چشم انداز آنها فکر کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کنار هم‌بودن اقتصاد و فرهنگ در شعار امسال را نوعی تقارن پرمعنا دانست و تاکید کرد: برای تحقق شعار امسال، فرهنگ باید به کمک اقتصاد و اقتصاد به کمک فرهنگ بیاید ولی آنچه که از تقارن این دو به دست می آید میوه بسیار خوبی تحویل جامعه خواهد داد.

وی در تبیین الزامات شکوفایی اقتصاد کشور، بالابردن ارزش پول ملی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر بخواهیم پول ملی قوت پیدا کند باید روحیه کار و تلاش در کشور نهادینه شود و مبلغان در نهادینه کردن فرهنگ تلاش و کوشش نقش بسزایی دارند.

خاموشی تصریح کرد: موازنه منفی صادرات و واردات این است که ما باید به گونه‌ای تولید کنیم که مازاد بر مصرف داشته باشیم و به صادرات این تولیدات اقدام کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خروج از جریان اقتصاد وابسته و رسیدن به اقتصاد پویا را از الزامات شکوفایی اقتصاد دانست و اظهار کرد: امروز بازار سنتی به سمت افول می رود، بنابراین عجین شدن جریان دانش با کار از ضرورت‌های امروز زندگی ماست.

وی عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ را مورد تاکید قرار داد و افزود: حفظ شعائر اسلامی و دینی، به کارگیری هنر در تبلیغ، استفاده از وضعیت نسبی هیئات مذهبی، توسعه هیئات مذهبی به منازل، کمک به تشکیل حلقه‌های قرآنی در منازل، توسعه فعالیت‌های فرهنگی در محله‌های محروم و ... از مواردی است که باید مورد توجه مدیران فرهنگی و مبلغان دینی باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خواستار بالارفتن سرانه مطالعه مدیران فرهنگی و روحانیون شاغل در این سازمان شد و اظهار کرد: مدیران فرهنگی و مبلغان دینی باید به نخبگان عرصه مطالعه و تبلیغ تبدیل شوند.

خاموشی افزود: رشد و بالندگی روحانیون شاغل در سازمان تبلیغات اسلامی در سایه تبلیغ است، بنابراین از این افراد انتظار می‌رود مدیریت جهادی را از خودشان شروع کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است که مدیران فرهنگی و مبلغان دینی در صورتی که به نخبگان تبلیغ تبدیل شوند ظرفیت بسیار خوبی برای اداره کردن جلسات گفتمان‌های دینی خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فضای مجازی را فرصت خوبی برای نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: اینکه دسترسی به شبکه‌های ایران را محدود می‌کنند به خاطر این است که از ما می‌ترسند. غربی‌ها در حالی محدودشدن رسانه‌هایشان در ایران را مورد هجمه قرار می‌دهند که خودشان رسانه‌های جمهوری اسلامی را محدود می‌کنند.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی انتشار اخبار در سایت روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی از مدیران فرهنگی و مبلغان دینی خواست علاوه بر تولید خبر فرهنگی، مشارکت بیشتری در تولید محتوای دینی رسانه‌های محلی داشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بخش‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تشکل‌های دینی، بر لزوم تقویت این تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: جبهه گسترده ای از تلاش‌های فرهنگی و دینی توسط هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی گشوده می‌شود، بنابراین افزایش توان این تشکل‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خاموشی با اشاره به جایگاه قم و انتظارات بسیاری که از این استان وجود دارد تاکید کرد: طرح‌های فرهنگی معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همانند گذشته از طریق آن معاونت به استان‌های مختلف ابلاغ می‌شود اما در قم دبیرخانه مدیریت جهادی در حوزه فرهنگ دینی تشکیل می‌شود تا چند کار ویژه برای بررسی و اجرایی کردن شعار امسال در استان‌های کشور تعریف شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcamonu.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما