کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری جشن تکریم پدران آسمانی و پدران شهدا در قم

خبرگزاری ايسنا , 20 ارديبهشت 1393 ساعت 13:06

قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید استان قم، از تجلیل پدران آسمانی و پدران شهدای استان قم همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) در همایش بزرگ تجلیل از "پدران آسمانی" در قم خبرداد.


به گزارش قم نیوز، سردار مهدی هاشمی روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش بزرگ تجلیل از "پدران آسمانی و فرزندان نخبه شاهد و ایثارگر در قم"، افزود: این مراسم روز سه شنبه همزمان با ولادت حضرت علی (ع) در مدرسه عالی امام خمینی(ره) ساعت ۲۰ و ۳۰ برگزار می شود.

وی تجلیل از خانواده های شهدا را یک افتخار در نظام ولایی جمهوری اسلامی ذکر و بیان کرد: پیشرفتهای همه جانبه ایران در مجامع بین المللی به برکت خون شهدا بدست آمد است.

هاشمی به وجود یکهزار و ۲۲۵ نفر از پدران در قید حیات شهدا در استان قم اشاره کرد و گفت: ۸۴ نفر پدر شهید مزین به نام مبارک علی، مرتضی و حیدر در قم وجود دارد و ۳۱۶ نفر از شهدا استان قم نیز به نام های علی و مرتضی و حیدر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید استان، ادامه داد: همچنین ۲۸۳ پدر روحانی و ۳۸۳ روحانی شهید در استان قم نیز وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه ۲۸۷ نفر فرزندان نخبه شاهد و ایثار در قم وجود دارد، گفت: از این تعداد ۸۸ نفر را فرزندان شهدا و ۱۹۹ نفر را فرزندان ایثارگر تشکیل می دهند که در همایش تجلیل از پدران آسمانی و نخبگان شاهد و ایثارگر استان از ۸ نفر از این عزیزان تجلیل بعمل می آید.

مدیرکل بنیاد شهید استان قم، تعداد شهدا متاهل را یکهزار و ۸۳۸ نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد را یکهزار و ۴۷۵ نفر را شهدایی تشکیل می دهند که دارای فرزند بودند.

به گفته وی؛ تعداد ۳ هزار و ۹۴ نفر فرزند شهید در استان قم وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۰۴ نفر را فرزندان دختر شاهد و یکهزار و ۵۹۰ را پسران شاهد استان قم تشکیل می دهند.

انتهاي پیام/126


کد مطلب: 23034

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/23034/برگزاری-جشن-تکریم-پدران-آسمانی-شهدا-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir