شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 23034

برگزاری جشن تکریم پدران آسمانی و پدران شهدا در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید استان قم، از تجلیل پدران آسمانی و پدران شهدای استان قم همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) در همایش بزرگ تجلیل از "پدران آسمانی" در قم خبرداد.
برگزاری جشن تکریم پدران آسمانی و پدران شهدا در قم
به گزارش قم نیوز، سردار مهدی هاشمی روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش بزرگ تجلیل از "پدران آسمانی و فرزندان نخبه شاهد و ایثارگر در قم"، افزود: این مراسم روز سه شنبه همزمان با ولادت حضرت علی (ع) در مدرسه عالی امام خمینی(ره) ساعت ۲۰ و ۳۰ برگزار می شود.

وی تجلیل از خانواده های شهدا را یک افتخار در نظام ولایی جمهوری اسلامی ذکر و بیان کرد: پیشرفتهای همه جانبه ایران در مجامع بین المللی به برکت خون شهدا بدست آمد است.

هاشمی به وجود یکهزار و ۲۲۵ نفر از پدران در قید حیات شهدا در استان قم اشاره کرد و گفت: ۸۴ نفر پدر شهید مزین به نام مبارک علی، مرتضی و حیدر در قم وجود دارد و ۳۱۶ نفر از شهدا استان قم نیز به نام های علی و مرتضی و حیدر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید استان، ادامه داد: همچنین ۲۸۳ پدر روحانی و ۳۸۳ روحانی شهید در استان قم نیز وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه ۲۸۷ نفر فرزندان نخبه شاهد و ایثار در قم وجود دارد، گفت: از این تعداد ۸۸ نفر را فرزندان شهدا و ۱۹۹ نفر را فرزندان ایثارگر تشکیل می دهند که در همایش تجلیل از پدران آسمانی و نخبگان شاهد و ایثارگر استان از ۸ نفر از این عزیزان تجلیل بعمل می آید.

مدیرکل بنیاد شهید استان قم، تعداد شهدا متاهل را یکهزار و ۸۳۸ نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد را یکهزار و ۴۷۵ نفر را شهدایی تشکیل می دهند که دارای فرزند بودند.

به گفته وی؛ تعداد ۳ هزار و ۹۴ نفر فرزند شهید در استان قم وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۰۴ نفر را فرزندان دختر شاهد و یکهزار و ۵۹۰ را پسران شاهد استان قم تشکیل می دهند.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbagb5.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما