دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 23170

تشکیل دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت قم گفت:پس از دیدار رئیس این مرکز با مراجع تقلید و رئیس شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه و مدیر حوزه‌های علمیه و با تصویب شورای عالی، مرکز دبیر خانه حوزوی این مرکز در قم تشکیل شد.
تشکیل دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مهدی رجایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه رشد و پشرفت جهان یکی از اولویت‌های هر مسئولی است اظهار کرد: توسعه و پیشرفت کشور پس از پیروزی انقلاب ایران و تصویب قانون اساسی شکل قانونی به خود گرفت و از‌‌ همان روزهای نخست در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

رئیس مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت قم افزود: با روی کار آمدن هر دولتی تفکرات و برنامه‌های خاصی برای پیشرفت کشور برنامه ریزی و اجرائی شد که در این میان هر یک از این برنامه آسیب‌ها و مشکلاتی را به همراه داشته است که با توجه به نتایج ۳۰ ساله‌ای انقلاب سعی در رفع و آسیب‌شناسی این برنامه‌ها داریم.

وی با اشاره به فعالیت مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت عنوان کرد: در سال ۸۴ مقام معظم رهبری در سخنان خود در دانشگاه‌های سمنان، یزد، شیراز و فردوسی مشهد اهمیت اندیشه و تامل درباره پیشرفت و ضرورت برخورداری از الگویی جامع را مطرح کرده‌ که پس از آن در سال ۸۸ ابعاد گوناگون و مبانی این الگو را بیان کردند.

حجت الاسلام رجایی خاطر نشان کرد: نخستین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سال ۸۹ برگزار شد که مقام معظم رهبری این نشست را آغاز حرکتی برای پیشرفت کشور دانستند و از این رو دومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع عدالت در سال ۹۰ برگزار شد.

رئیس مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت قم با اشاره به حکم تاسیس این مرکز عنوان کرد: مقام معظم رهبری در حکمی در دوم خرداد سال ۹۰ حجت الاسلام صادق واعظ‌زاده را به سمت ریاست این مرکز انتخاب کرده‌اند که در این مرکز ۹ نفر از نخبگان کشور حضور با حکم مقام رهبری به عضویت این مرکز در آمده‌اند.

وی تصریح کرد: از جمله اهداف و وظایف مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت می‌توان به تعمیق و توسعه تفکر، تحقیق و نظریه‌پردازی، گفتمان سازی و طراحی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نام برد.

حجت الاسلام رجایی با اشاره به همکاری دانشگاه‌ها و مراکز حوزه با این مرکز عنوان کرد: دانشگاه‌های مانند مفید، صدا و سیما، دارالحدیث و مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با این مرکز همکاری دارند و در این میان با این دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی تفاهم نامه‌های امضا شده است.

رئیس مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت قم بیان کرد: پس از دیدار رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با مراجع تقلید و رئیس شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه و مدیر حوزه‌های علمیه و با تصویب شورای عالی مرکز دبیر خانه حوزوی این مرکز تشکیل شد که‌‌ همان اهداف و وظایف مرکز را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccxsqi.2bq1m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما