کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتکاف تمرینی برای تحمل سختی‌ها است

خبرگزاری مهر , 25 ارديبهشت 1393 ساعت 8:34

قم نیوز: استاد حوزه علمیه خواهران گفت: سختی‌های اعتکاف انسان را در برابرتحمل فشار تحریم‌ها آماده می‌کند.


به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری با بیان اینکه اعتکاف یک فعل عبادی است، اظهار کرد: افراد به صورت اجتماعی در فضای مسجد که خانه خدا است جمع می‌شوند‏ و جهاد در راه خدا و کنترل نفس و لذت عبادت و نورانیت را یاد می‌گیرند.

وی با اشاره به اعمال واجب اعتکاف افزود: درنگ در مسجد، روزه، انجام نماز‏، ترک محرمات، رعایت آداب مسجد و... از واجبات اعمال اعتکاف است.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم تکرار و تمرین عبادت در اعتکاف را ایجاد آمادگی در نفس افراد دانست و گفت: انسان معتکف یاد می‌گیرد تک تک نفس‌ها و لحظه‌هایش برای خدا باشد و این تکرار و تمرین عبادت خالصانه در زندگی او تاثیر می‌گذارد.

تاثیرات اجتماعی اعتکاف

وی با اشاره به تاثیرات اجتماعی اعتکاف بر روی افراد خاطرنشان کرد: نظافت‏، کمک به دیگران‏، نمازجماعت، اجتماعی زیستن، مراعات حال دیگران و برنامه ریزی اوقات فراغت از تاثیرات اجتماعی اعتکاف است.

ظهیری در ادامه به آخرین وصیت نامه امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) به امام حسن و امام حسین(ع) و همه فرزندانشان و کسانی که وصیت ایشان را می‌خواندند‏، به تقوای الهی و نظم در امور سفارش کردند.

وی بابیان اینکه اعتکاف تمرینی برای تحمل در برابر سختی‌ها است، عنوان کرد: تحمل سختی‌ها (غذای سرد، گرما، دوری از خانواده و...) در اعتکاف باعث تمرینی می‌شود تا تحریم‌ها به مردم فشار نیاورد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به حدیث امیرالمومنین(ع) که یک ساعت فکر کردن از ۷۰ سال عبادت بهتر است، گفت: اعتکاف فرصتی برای فکرکردن افراد به کارهای گذشته و گناهنان و اشتباهات و برنامه ریزی برای آینده و... است.
انتهای پیام/126


کد مطلب: 23259

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/23259/اعتکاف-تمرینی-تحمل-سختی-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir