پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : 23259

اعتکاف تمرینی برای تحمل سختی‌ها است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه خواهران گفت: سختی‌های اعتکاف انسان را در برابرتحمل فشار تحریم‌ها آماده می‌کند.
اعتکاف تمرینی برای تحمل سختی‌ها است
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری با بیان اینکه اعتکاف یک فعل عبادی است، اظهار کرد: افراد به صورت اجتماعی در فضای مسجد که خانه خدا است جمع می‌شوند‏ و جهاد در راه خدا و کنترل نفس و لذت عبادت و نورانیت را یاد می‌گیرند.

وی با اشاره به اعمال واجب اعتکاف افزود: درنگ در مسجد، روزه، انجام نماز‏، ترک محرمات، رعایت آداب مسجد و... از واجبات اعمال اعتکاف است.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم تکرار و تمرین عبادت در اعتکاف را ایجاد آمادگی در نفس افراد دانست و گفت: انسان معتکف یاد می‌گیرد تک تک نفس‌ها و لحظه‌هایش برای خدا باشد و این تکرار و تمرین عبادت خالصانه در زندگی او تاثیر می‌گذارد.

تاثیرات اجتماعی اعتکاف

وی با اشاره به تاثیرات اجتماعی اعتکاف بر روی افراد خاطرنشان کرد: نظافت‏، کمک به دیگران‏، نمازجماعت، اجتماعی زیستن، مراعات حال دیگران و برنامه ریزی اوقات فراغت از تاثیرات اجتماعی اعتکاف است.

ظهیری در ادامه به آخرین وصیت نامه امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) به امام حسن و امام حسین(ع) و همه فرزندانشان و کسانی که وصیت ایشان را می‌خواندند‏، به تقوای الهی و نظم در امور سفارش کردند.

وی بابیان اینکه اعتکاف تمرینی برای تحمل در برابر سختی‌ها است، عنوان کرد: تحمل سختی‌ها (غذای سرد، گرما، دوری از خانواده و...) در اعتکاف باعث تمرینی می‌شود تا تحریم‌ها به مردم فشار نیاورد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به حدیث امیرالمومنین(ع) که یک ساعت فکر کردن از ۷۰ سال عبادت بهتر است، گفت: اعتکاف فرصتی برای فکرکردن افراد به کارهای گذشته و گناهنان و اشتباهات و برنامه ریزی برای آینده و... است.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaounu.49nem15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما