پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 23262

جوانگرایی در اولویت برنامه‌های کمیته داوران قرار دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدرس داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا در قم گفت: جوانگرایی و به روز رسانی علمی در اولویت برنامه‌های کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان قرار دارد.
جوانگرایی در اولویت برنامه‌های کمیته داوران قرار دارد
به گزارش قم نیوز، مسعود مرادی درباره دوره ارتقای داوری کشور در قم اظهار کرد: در این دوره داوران درجه یک کشورمان جدید‌ترین متد‌ها و قوانین داوری فیفا را فرا گرفتند و برای ارتقا به درجه ملی که بالا‌ترین درجه داوری کشور محسوب می‌شود مورد آزمون‌های نظری و عملی قرار گرفتند.

وی گفت: در این دوره داوران جوانی از استان‌های قم، البرز، کردستان، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی، مرکزی و همدان حضور داشتند و به مدت ۳ روز در ورزشگاه تختی قم مورد آموزش قرار گرفتند.

داور با سابقه کشورمان که سابقه قضاوت در فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارد افزود: خوشبختانه این دوره داوری با توجه به حضور داوران جوان و تحصیلکرده از کیفیت بالایی برخوردار بود و به طور کلی جوانگرایی در اولویت برنامه‌های کمیته داوران قرار دارد.

مرادی بیان کرد: در حال حاضر داوران ملی زیادی در سطح کشور وجود دارند اما مشکل اصلی داوران ما هم سطح نبودن آن هاست و بر این اساس کمیته داوران قصد دارد نسبت به جوانگرایی در بین داوران و ارتقا و به روز رسانی علمی داوران اقدام کند.

وی عنوان کرد: حضور داوران جوان در رده‌های بالای داوری، سبب می‌شود آن‌ها در سال‌های آینده تجربیات خوبی اندوخته سازند و شانس بیشتری برای حضور در میادین بین المللی داشته باشند.

مدرس داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: پیش از از زمان جوانی‌ام بار‌ها برای مسابقات مختلف به قم سفر کرده بودم اما این برای نخستین بار است که به عنوان مدرس به قم می‌آیم.

مسعود مرادی خاطرنشان کرد: قم از نظر داوری در زمره استان‌های موفق کشور است که در گذشته داور بزرگی چون حسین نجاتی را در میادین داخلی و خارجی داشته و درحال حاضر نیز حضور علی صفایی در جمع داوران لیگ برتری و چند چهره جوان و توانمند مثل حسین زمانی، سعید باهنر و دیگر داوران جوان قمی می‌تواند ضامن موفقیت‌های بزرگ قم در آینده داوری کشور باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceww8w.jh8xpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما