جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 23327

سقف بودجه صبای قم ۱۵ میلیارد تومان تعیین شد

قم نيوز : قم نیوز: سقف بودجه صبای قم از سوی سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران ۱۵ میلیارد تومان تعیین شد.
سقف بودجه صبای قم ۱۵ میلیارد تومان تعیین شد
به گزارش قم نیوز، سازمان لیگ سقف بودجه تیم‌های حاضر در لیگ را به شانزده باشگاه لیگ برتری فوتبال ایران ابلاغ کرد که بر این اساس، باشگاه صبای قم دارای سقف بودجه حداکثر ۱۵ میلیارد تومان است.

این سقف بودجه بر اساس قانون جدیدی از سوی سازمان لیگ تعیین شده که مانع از ریخت و پاش در تیم‌های لیگ برتری و منفی شدن تراز مالی تیم‌های لیگ برتری می‌شود.

در جلساتی که پیش از این با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و سازمان لیگ برگزار شده بود قانوان تعیین سقف بودجه‌ای برای تمامی باشگاه‌های لیگ برتری مورد بحث قرار گرفت و سرانجام، این قانون به شکل رسمی به تمامی باشگاه‌ها از جمله باشگاه صبای قم ابلاغ شد.

باشگاه صبای قم در سال‌های اخیر در زمره باشگاه‌های کم هزینه لیگ بر‌تر محسوب شده و به گفته سخنگوی این باشگاه، صبا قصد دارد در فصل آینده نیز در هزینه‌های قرارداد خود صرفه جویی کند.

سقف بودجه در نظر گرفته شده برای باشگاه‌های لیگ برتری پانزده میلیارد تومان است که این مبلغ شامل هزینه‌های قد قرارداد‌ با بازیکنان و کادر فنی، ‌هزینه اسکان و اردو‌ها، اجاره هتل و سفرهای درون کشوری است و اردوهای برون مرزی که از نظر سازمان لیگ ضرورتی ندارد در آن محاسبه نشده است.

بر اساس این قانون، باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند و نماینده ایران هستند می‌توانند ۲۰ درصد بیشتر از سقف بودجه اعلام شده، هزینه کنند و بدین ترتیب رقم سقف بودجه آن‌ها مبلغی در حدود ۱۸ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود اما در همین حال، تمامی باشگاه‌ها برای گسترش فوتبال پایه و توسعه و فعالیت آکادمی‌هایشان سقف بودجه آزاد دارند.

در سال‌های اخیر تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری مبالغی بالا‌تر از حد استاندارد را در بودجه خود قرار می‌دادند و همین امر سبب می‌شد تراز مالی باشگاه‌ها منفی شده و از وضعیت استاندارد باشگاه‌های حرفه‌ای خارج شود چنان که قبل از این، سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال از باشگاه‌ها خواسته بود که بودجه فصل آینده را برای حضور لیگ بر‌تر اعلام کنند اما باشگاه‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس مبلغی فرا‌تر از بودجه مصوبه شده فعلی را اعلام کرده‌اند.

باشگاه صبای قم در سال‌های اخیر در زمره باشگاه‌های کم هزینه لیگ بر‌تر محسوب شده و به گفته سخنگوی این باشگاه، صبا قصد دارد در فصل آینده نیز در هزینه‌های قرارداد خود صرفه جویی کند.

به نظر می‌رسد این سقف بودجه باشگاه‌های اسم و رسم دار‌تر را بیشتر در منگنه قرار دهد اما با توجه به سیاست‌های باشگاه صبای قم، این سقف بودجه بسیار فرا‌تر از آن چیزی است که صبا قصد دارد در سال ۹۳ هزینه کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcguw9x.ak9wx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما