يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : 23391

300 مشاور به دانش آموزان قمی مشاوره می‌دهند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان در این استان از فعالیت بیش از 300 مشاور در آموزش و پرورش قم خبر داد.
300 مشاور به دانش آموزان قمی مشاوره می‌دهند
به گزارش قم نیوز، عباس گیلکی با اشاره به اهمیت جایگاه مشاوره بیان کرد: با توجه به اینکه امروزه مشاوره به ویژه به صورت تخصصی یکی از ضروریات زندگی افراد است بدیهی است دانش آموزان و خانواده آن ها گستره وسیعی را تشکیل می دهند که نیاز بسیار مبرم به استفاده از خدمات تخصصی مشاوره‌ای دارند.

وی ادامه داد: شاید بسیاری از افراد با تحصیلات و تجارب مختلف بتوانند در مسائل گوناگون به ارائه مشورت به دانش آموزان و یا خانواده آن ها بپردازند اما مشاوره به عنوان یک علم، فن و تخصص ویژه مطرح است.

گیلکی گفت: آموزش و پرورش در امر مشاوره مبنای فعالیت خود را بر پوشش مدارس متوسطه دوم، مدارس متوسطه اول تا حد امکان و مدارس ابتدایی خاص قرار داده است.

وی گفت: مشاوران در مدارس چنانچه مشاهده کنند که دانش آموزی به خدمات ویژه مشاوره‌ای نیازمند است، دانش آموز را به هسته‌های مشاوره دایر در ادارات آموزش و پرورش ارجاع و هسته‌های مشاوره نیز در صورت نیاز دانش آموز را به روان پزشک و یا مراکز تخصصی ارجاع می دهند.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: در کنار هسته‌های مشاوره، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان استان قم نیز فعال است که دانش آموزان می توانند به این مراکز مراجعه کرده و به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای بهره مند شوند.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی استان قم در ابتدای پل صفاییه، ساختمان نهضت سواد آموزی واقع شده است.

گیلکی در خصوص فعالیت مشاوره در آموزش و پرورش افزود: بیش از ۳۰۰ مشاور در آموزش و پرورش استان فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchzxni.23nxwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما