سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 23557

شهرداری قم در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم در دیدار با آیت الله یزدی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید توسط مسئولان پیگیری شود گفت: شهرداری قم در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند.
شهرداری قم در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند
به گزارش قم نیوز و به نقل از شهرداری قم، محمد دلبری در دیدار با آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقدامات عمرانی خوبی در قم صورت گرفته است، اظهار کرد: شهرداری‌ها از قدیم تاکنون نوعی بد نامی را یدک می‌کشند و قضات هم همین دید را دارند در حالیکه شهرداری در حال حاضر تنها به دنبال احقاق حقوق مردم است؛ بارها به مدیران شهرداری گفته‌ایم وقتی می‌دانید حق با مردم است، حق آنها را ادا کنید.

وی افزود: شهرداری به دنبال حقوق شهر است ولی برخی قضات هنوز همان دید منفی را نسبت به مدیریت شهری دارند.

شهردار قم با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص بدهی‌های شهرداری که سبب بسته شدن برخی حساب‌های شهرداری شده است، عنوان کرد: در گذشته با توجه به اینکه بودجه شهرداری‌ها از قبل بسته می‌شد چنین کاری انجام نمی‌دادند ولی اجرای احکام در شرایط کنونی همان حکم قاضی را اجرا و حساب‌ها را مسدود می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد برخی بوستان‌ها هم مشکلاتی از قبیل پیدا شدن مالک پس از ۲۵ سال را شاهد هستیم و قاضی هم حکم به پرداخت خسارت با قیمت مسکونی داده در حالیکه آن زمان کاربری چنین زمین‌هایی مزروعی بوده است.

دلبری با بیان اینکه ایجاد بوستان و دیگر امکانات شهری در راستای خدمت به مردم و زائران صورت می‌گیرد و شهرداری سودی برای خودش نمی‌خواهد، گفت: در مورد تملک برخی اراضی و املاک هم مشکلاتی در قم داریم زیرا برخی افراد همکاری لازم را ندارند و حاضر نیستند ملک خود را حتی بر اساس قیمت کارشناسی بفروشند.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برخی افراد هم بهانه‌هایی می‌آورند که هیچ منطقی ندارد و به همین دلیل حاضر نیستند املاک خود را برای اجرای پروژه‌های شهری واگذار کنند.
وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های شهری به همین دلایل مسکوت مانده‌اند، گفت: ماده ۱۰۱ قانونی است که همه باید به آن قائل باشند؛ در هر صورت تمام طرح‌هایی که نیاز تملک نداشته‌اند با سرعت پیگیری می‌شوند و برخی از آنها هم به اتمام رسیده‌اند.

دلبری خاطرنشان کرد: برخی زمین‌های دولتی در اختیار بعضی نهادهاست ولی سندی هم ندارند با این حال شهرداری پیشنهاد خرید همان زمین‌ها را داده ولی باز هم اقدامی برای واگذاری صورت نمی‌گیرد.

شهردار قم با بیان اینکه طی دو سال اخیر و پس از مطالبات رهبری مبنی در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدام به کاهش ۱۳ درصدی بودجه جاری کرده‌ایم، عنوان کرد: امسال هم درصدد کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های جاری و افزایش بودجه عمرانی هستیم.

وی عنوان کرد: در مورد بلوار پیامبر اعظم(ص) در زمان دولت قبل، اوراق مشارکت فروخته شد و رئیس دولت دهم هم در هنگام افتتاح پروژه، مصوب کرد که پرداخت اصل و سود اوراق جزو دیون دولت باشد ولی دولت یازدهم مصوبات سه ماه آخر دولت قبلی را کان لم یکن کرده است؛ پیشنهادی به دولت جدید داده‌‌ایم که این مبالغ توسط دولت پرداخت شود و به این ترتیب حاشیه طرح به امور فرهنگی اختصاص یابد وگرنه مجبور هستیم برای پرداخت بدهی‌ها که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است، پروانه تجاری صادر کنیم.

دلبری با بیان اینکه طرح فرهنگی برای سال‌ها بعد در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) دیده شده است، گفت: در جهان اسلام چنین طرحی وجود ندارد به همین دلیل نمی‌خواهیم تجاری فروشی کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbzsb5.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما