چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 23582

گمراهی وهابیت به دلیل فهم غلط آنها از معارف قرآن است

قم نيوز : قم نیوز: محقق و پژوهشگر دینی گفت: علم اصول فقه روشی برای تفسیر و فهم قرآن است و هر مکتبی از علم اصول فقه عقب‌نشینی کند، خطرناک است.
گمراهی وهابیت به دلیل فهم غلط آنها از معارف قرآن است
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، عصام العماد در نشست‌ شیعه‌پژوهی با عنوان «مبانی وهابیت و موانع جهان اسلام در مقابله با آنها» که در مرکز تخصصی شیعه‌‌شناسی حوزه علمیه قم برگزارشد، به تبیین راهکارهای مقابله با وهابیت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: وهابیت بزرگترین خطر برای دنیای اسلام است، در آثار وهابیون، هیچ کتابی در رد تفکرات مارکسیستی، بودایی، مبارزه با اسرائیل و آمریکا وجود ندارد و تنها هدف آنها مبارزه با اصل اسلام و نابودی مکتب اهل‌بیت‌(ع) است.

این پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: وهابیت بر پایه دو تفکر خدا در بالای آسمان و شرک دانستن توسل به حضرت محمد(ص) بنا نهاده شده که هیچ وهابی‌ نمی‌تواند این دو اصل را انکار کند.

وی با اشاره به اهمیت علم اصول فقه و مبانی الفاظ در این علم گفت: یکی از مهمترین مشکلات وهابیون این است که معانی علم اصول را به خوبی نخوانده‌اند و اشتباهات آنها در مباحث الفاظ، موجب گمراهی آنها شده است؛ چرا که علم اصول فقه مهم و روشی برای تفسیر و فهم قرآن است و هر مکتبی از علم اصول فقه عقب‌نشینی کند، خطرناک است و باعث گمراهی در فهم قرآن مجید می‌شود و خوشبختانه در حوزه قم مراجع و علما به این علم مفید و مهم اهمیت زیادی می‌دهند.

این شیعه‌پژوه تاکید کرد: وهابیون گرچه در گفتار، قرآن را مهم می‌دانند، اما در مقام عمل کتب صحاح سته را بر قرآن مقدم می‌دارند و اگر آنها احادیث این کتاب‌ها را بر قرآن عرضه می‌کردند، گمراه نمی‌شدند، ولی هیچ‌گاه این کار را انجام نمی‌دهند و این خود موجب فهم غلط آنها از معارف قرآن می‌شود.

وی افزود: همواره در طول تاریخ، بزرگان و علمای شیعه و سنی در مسایل اعتقادی به احادیث متواتر رجوع می‌کردند؛ اما متاسفانه وهابیت در مباحث اعتقادی به احادیث آحاد و شاذ رجوع می‌کنند و کسانی که در مباحث اعتقادی به احادیث متواتر رجوع می‌کنند را گمراه می‌کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcj8ie8.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما