چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 23597

ارزش‌های انسانی براساس اصول دینی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: ارزش‌های انسانی بر اساس اصول دینی می‌شود نه براساس الگوهای دیگر کشورها و این موضوعی است که باید تمامی افراد نسبت به آن آگاهی داشته باشند.
ارزش‌های انسانی براساس اصول دینی می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی صبح امروز در جلسه خارج از فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به سخنانی از امام علی (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) در نامه‌ای تقوای الهی را وصیت خود ذکر کده‌اند.

آیت الله نوری همدانی افزود: تقوای الهی سبب جلا دادن به روح و قلب انسان می‌شود و به نوعی تقوای الهی مرکز قلب است که به نوعی قلب انسان حرم خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه موعظه روح انسان را زنده می‌کند عنوان کرد: هر فردی در زندگی خود نیازمند موعظه و نصحیت است و پیامبر اکرم (ص) همیشه به جبرئیل می‌گفتند مرا نصحیت و موعظه کن زیرا که نیازمند موعظه هستم.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: در کتب و روایت‌های مختلف از کلمه موعظه بسیار استفاده شده است و موعظه مسیری برای کسب رحمت الهی است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه خداوند به هرکسی حکمت را اعطا کند سعادتمند می‌شود عنوان کرد: آیت الله طباطبایی بر این عقیده بودند که اصل هر انسانی بر جهان بینی اوست.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یهود و نصرا مانند دین اسلام قوانین و مقرراتی دارند که به طور کلی اسلام یک دین کامل است که به دنبال سعادتمندی انسان‌ها است.

مرجع تقلید جهان تشیع بیان کرد: ارزش‌های هر انسانی باید بر اساس اصول دینی باشد و از سوی دیگر خداوند قرآن کریم را که حکمت است نازل کرد و پیامبر (ص) را معلم این حکمت قرار داده‌اند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه به حکمت به معنای اصول است عنوان کرد: اینکه فردی اصول حکمت را بداند به معنای عالم بودن وی نیست و باید افراد به حکمتی که دارند عمل کنند و به آن ایمان داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: تنها دانستن حکمت مهم نیست و باید افراد به دستورات الهی گوش فرا دهد و سعی در عمل به حکمتی که فرا گرفته است داشته باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfetd0.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما