دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : 23962

حضرت عباس(ع) اسوه وفاداری به ولایت است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: وفای حضرت عباس(ع) نسبت به ولی و امام زمانش قابل وصف نیست و ایشان با پایداری و وفاداری توانست شرایط کربلا را مدیریت کند.
حضرت عباس(ع) اسوه وفاداری به ولایت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حسینی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت عباس(ع) اظهار کرد: ویژگی ایمان در شخصیت حضرت عباس(ع) متبلور بود و می‌توان بیان کرد که وفاداری بارزترین ویژگی حضرت است.

وی خاطرنشان کرد: وفای حضرت عباس(ع) نسبت به ولی و امام زمانش فراوان است به طوری که تمام شخصیت ایشان را در برمی‌گیرد و ایشان با پایداری و وفاداری توانستند شرایط کربلا را مدیریت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اقامه نماز شب،‌ تقوا و پایداری از ویژگی‌های دیگر حضرت ابوالفضل(ع) است و به دلیل مقام و جایگاه معنوی، آن حضرت دارای محبوبیت بودند.

وی یادآور شد:‌ حضرت عباس(ع) دارای لقب قمر بنی هاشم بود، ولی شوکت و عظمت ایشان سبب محبوبیت در بین افراد مختلف می‌شد، بنابراین جلوه توحیدی سبب هیبت در وجود حضرت شده بود.

حسینی خاطرنشان کرد: کسانی که تقوا پیشه می‌کنند و عمل صالح دارند، خدا کاری می‌کند که دوست داشتنی و محبوب شوند.

وی با اشاره به ویژگی دیگر حضرت عباس(ع) گفت: آن حضرت به عنوان سقای کربلا شناخته می‌شود و زمانی که برای آوردن آب می‌رود، لحظه‌ای فکر خوردن آب در ذهنش وجود ندارد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) میوه یا نهال یک یا دو روزه نیست، بلکه درختی است که در عاشورا و کربلا شکوفا می‌شود و این ویژگی در حضرت ریشه دارد که در روز عاشورا جلوه می‌کند.

وی یادآور شد: این ویژگی‌ها سبب می‌شود که حضرت عباس(ع) از نظر شجاعت سرمشق و الگوی انسان‌ها شده و در حقیقت عالی‌ترین و زیباترین ویژگی رفتاری ایشان ولایتمداری است.

حسینی با بیان اینکه جانبازان در رفتار و منش خود به حضرت عباس(ع) تاسی می‌کنند، گفت: فشارها، دردها و مشکلات ممکن است بر جانبازان وارد شود که باید برای تحمل آنها باید از حضرت ابوالفضل(ع) تاسی کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb59b5.rhbf0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما