دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 23976

طرح مدارس قرآنی در حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز:مدیر اداره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه، از اجرا طرح مدارس قرآنی با محوریت حفظ قرآن کریم در حوزه‌های علمیه خبرداد.
طرح مدارس قرآنی در حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مغنی گفت: این طرح در یکی از مدارس علمیه حوزه‌های مازندران و اصفهان به صورت آزمایشی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به تدریج این طرح کشوری شود، عنوان کرد: براساس این طرح، طلاب ورودی به این مدارس در کنار دروس حوزوی طی دو سال حافظ کل قرآن خواهند شد.

مغنی برپایی کرسی‌های تلاوت از دهه فجر سال ۹۲ را از دیگر برنامه‌های اداره قرآن و عترت برشمرد و ادامه داد: تاکنون شش کرسی در حوزه‌های علمیه در سراسر کشور برگزار شده است و براساس آن یک ربع قبل از تلاوت مفاهیم آیات توضیح داده می‌شود سپس قاری دعوت شده به تلاوت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ این طرح به صورت جدی در تمامی استان‌ها دنبال خواهد شد، گفت: کرسی حفظ قرآن نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دست اقدام داریم و از برگزیدگان مسابقات قرآن حوزه استفاده خواهیم کرد.

مدیر اداره قرآن و عترت حوزه علمیه با بیان اینکه هر هفته یک کرسی حفظ قرآن برگزار خواهد شد، تصریح کرد: محصولات ترویجی، تک‌نگاره‌هایی با موضوعات قرآن و حدیث و کتابچه‌های ترویجی از دیگر اقدامات اداره قرآن و عترت حوزه علمیه است.

مغنی همچنین از توجه ویژه به صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در برنامه‌های این اداره خبر داد و افزود: در طرح ده ساله آموزش قرآن در حوزه که هنوز مصوب نشده است، توجه ویژه‌ای به این دو مقوله شده است و در برنامه‌های ترویجی نیز توجه ویژه‌ای به آن داریم.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg3y9x.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما