کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقلال اقتصادی را با شعار نمی‌توان حفظ کرد

خبرگزاری تسنیم , 15 خرداد 1393 ساعت 13:12

قم نیوز: آیت الله جوادی آملی گفت: اگر جیب ملت خالی باشد، اشتغال و ازدواج و درآمد هم نیست و اقتصاد مقاومتی به معنای جیب پر ملت است زیرا ملتی که جیبش خالی باشد، اهل سازش است و با شعار نمی توان استقلال مملکت را حفظ کرد.


به گزارش قم نیوز، آیت الله جوادی آملی که در دیدار با رئیس بانک مرکزی سخن می گفت، اظهار کرد: معرفت شناسی امام راحل نسبت به اسلام این بود که لباس روحانیت، یک لباس نیست بلکه یک خیمه است و همه چیز زیر آن است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: این خیمه دو ستوان می خواهد که یکی دین است و دیگری باور مردمی که امام خمینی(ره) این دو ستون را از جای دیگر نیاورد بلکه از خود دین آورد.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کار امام راحل این بود که این لباس را ستون دین و خیمه قرار داد و گفت که مردم عبادت کنند و مردم زیر این ستون جمع شوند و این یک لباس صرف نیست.

آیت الله جوادی آملی گفت: امام راحل آمد و رابطه بین مردم و فقه را برقرار کرد و شما کدام انقلاب را می بینید که هر هفته میلیون ها نفر را به صحنه آورد و این امام خمینی(ره) بود که در نماز جمعه این کار را کرد و انقلاب اسلامی نیازمند حضور مستمر مردم است و بدون حضور مردم کار پیش نمی رود.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر در سوگ امام راحل می نالیم برای این است که وی مردم را از زمین به آسمان برد و یک انسان عادی نبود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: بنابراین باید به مردم راست بگوییم و تا به ایشان راست نگوییم و فهم درست ندهیم، از دین خدا خارج می شوند و الا مردم فطرت خوبی دارند و در چارچوب دین هستند.

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: مردم عمل می خواهند و اگر اختلاس و بی عرضی ببینند، از دین خارج می شوند و امام مشخص کرد دین خیمه ای همه جانبه است و همه مردم را پوشش می دهد و به باور و درک مردمی نیازمند است.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: توجه به اقتصاد و فرهنگ نیاز امروز جامعه است و از نظر قرآن کریم، مال ستون است و اگر سخنی از اقتصاد مقاومتی می رود، به این علت است که مال در فرهنگ دینی و قرآن ستون اقتصادی جامعه است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ملتی که جیبش خالی است و دست خالی دارد، گدا گفته نمی شود بلکه فقیر به معنای کسی که ستون فقراتش شکسته است، خوانده می شود و چنین ملتی اهل مقاومت نیست.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اگر جیب ملت خالی باشد، اشتغال و ازدواج و درآمد هم نیست و اقتصاد مقاومتی به معنای جیب پر ملت است زیرا ملتی که جیبش خالی باشد، اهل سازش است و با شعار نمی توان استقلال مملکت را حفظ کرد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 24120

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/24120/استقلال-اقتصادی-شعار-نمی-توان-حفظ

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir