پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 24120

استقلال اقتصادی را با شعار نمی‌توان حفظ کرد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله جوادی آملی گفت: اگر جیب ملت خالی باشد، اشتغال و ازدواج و درآمد هم نیست و اقتصاد مقاومتی به معنای جیب پر ملت است زیرا ملتی که جیبش خالی باشد، اهل سازش است و با شعار نمی توان استقلال مملکت را حفظ کرد.
استقلال اقتصادی را با شعار نمی‌توان حفظ کرد
به گزارش قم نیوز، آیت الله جوادی آملی که در دیدار با رئیس بانک مرکزی سخن می گفت، اظهار کرد: معرفت شناسی امام راحل نسبت به اسلام این بود که لباس روحانیت، یک لباس نیست بلکه یک خیمه است و همه چیز زیر آن است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: این خیمه دو ستوان می خواهد که یکی دین است و دیگری باور مردمی که امام خمینی(ره) این دو ستون را از جای دیگر نیاورد بلکه از خود دین آورد.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کار امام راحل این بود که این لباس را ستون دین و خیمه قرار داد و گفت که مردم عبادت کنند و مردم زیر این ستون جمع شوند و این یک لباس صرف نیست.

آیت الله جوادی آملی گفت: امام راحل آمد و رابطه بین مردم و فقه را برقرار کرد و شما کدام انقلاب را می بینید که هر هفته میلیون ها نفر را به صحنه آورد و این امام خمینی(ره) بود که در نماز جمعه این کار را کرد و انقلاب اسلامی نیازمند حضور مستمر مردم است و بدون حضور مردم کار پیش نمی رود.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر در سوگ امام راحل می نالیم برای این است که وی مردم را از زمین به آسمان برد و یک انسان عادی نبود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: بنابراین باید به مردم راست بگوییم و تا به ایشان راست نگوییم و فهم درست ندهیم، از دین خدا خارج می شوند و الا مردم فطرت خوبی دارند و در چارچوب دین هستند.

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: مردم عمل می خواهند و اگر اختلاس و بی عرضی ببینند، از دین خارج می شوند و امام مشخص کرد دین خیمه ای همه جانبه است و همه مردم را پوشش می دهد و به باور و درک مردمی نیازمند است.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: توجه به اقتصاد و فرهنگ نیاز امروز جامعه است و از نظر قرآن کریم، مال ستون است و اگر سخنی از اقتصاد مقاومتی می رود، به این علت است که مال در فرهنگ دینی و قرآن ستون اقتصادی جامعه است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ملتی که جیبش خالی است و دست خالی دارد، گدا گفته نمی شود بلکه فقیر به معنای کسی که ستون فقراتش شکسته است، خوانده می شود و چنین ملتی اهل مقاومت نیست.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اگر جیب ملت خالی باشد، اشتغال و ازدواج و درآمد هم نیست و اقتصاد مقاومتی به معنای جیب پر ملت است زیرا ملتی که جیبش خالی باشد، اهل سازش است و با شعار نمی توان استقلال مملکت را حفظ کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciuzar.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما