قم نيوز : قم نیوز: جامعه‌ المصطفی العالمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این جنایت، از علمای اسلام و نهادهای بین‌المللی می‌‌خواهد در برابر این جنایت سکوت نکنند.
مجامع بین‌المللی در برابر جنایت کشتار زائران پاکستانی سکوت نکنند
به گزارش قم نیوز، جامعه‌ المصطفی العالمیه با صدور بیانیه‌ای به شهادت رسیدن ۳۰ تن از زائران پاکستانی حرم امام رضا(ع) را محکوم کرد.

در بیانیه جامعه‌ المصطفی العالمیه آمده است: مروری بر رخدادهای سال‌های اخیر پاکستان و ستم‌هایی که در حق شیعیان این کشور روا داشته شده است، نشان می‌دهد که آنان، همواره، در معرض جنایات و خطرات بی‌شمار بوده و از این رهگذر، متحمل خسارات جانی و مالی فراوان شده‌اند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه دشمنان قسم‌ خورده اسلام برای دست‌یابی به مطامع و منافع دنیوی خود، اقدام به طراحی‌های خطرناکی برای تسلط به شریان‌های سیاسی و اقتصادی جهان اسلامی می‌کنند، افزوده است: یکی از این دسیسه‌ها، ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی در صفوف مسلمانان است تا با بهره‌گیری از سیاست «اختلاف بینداز و حکومت کن»، بتوانند به اهداف پلید خود دست یابند. در سال‌های اخیر شاهد رشد فزایندة تروریسم افراطی در کشور برادر و دوست و مسلمان پاکستان بوده‌ایم که هر از چند گاهی، اقدام به ترور نمازگزاران مساجد، اماکن مقدس و انسان‌های مؤمن، وارسته و بی‌گناه می‌نمایند که تنها جرم آنان مسلمانی است.

در ادامه بیانیه المصطفی تاکید شده است: در تازه‌ترین اقدام تروریست‌های گروهک به اصطلاح جیش‌الاسلام علیه شیعیان پاکستان، با حمله به اتوبوس زائرانی که از زیارت امام رضا(ع) به وطنشان بازمی‌گشتند، سی تن از آنان به شهادت رسیده، بیش از ده نفر به شدت زخمی شدند.

در این بیانیه تصریح شده است: تروریست‌های تکفیری، با عقاید متحجرانه و قشری خود، تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، در پاکستان آتش می‌افروزند و تردیدی نیست که هدف این فتنه‌های سازمان‌یافته، ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و تبدیل روح برادر دوستی به برادرکشی است تا بدین وسیله بتوانند به اربابان خود خوش‌خدمتی کنند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: جامعه المصطفی تاکید کرده است: افکار عمومی جهان اسلام از دولت، ملت، جریانات، گروه‌ها و احزاب پاکستان انتظار دارند در برابر این فتنه، با بینش، بصیرت و آگاهی ایستادگی نموده، آنان را در دست‌یابی به اهداف پلیدشان ناکام گذارند و اجازه ندهند این جنایت‌های وحشیانه استمرار یابد.

در پایان این بیانیه عنوان شده است: جامعه‌المصطفی، ضمن محکوم نمودن این جنایت، از علمای اسلام و نهادهای بین‌المللی می‌‌خواهد در برابر این جنایت سکوت نکنند و واکنش لازم را نشان دهند و نیز از دولت پاکستان انتظار دارد هر چه سریع‌تر برای محاکمه و مجازات عاملان این جنایت اقدام نماید.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcd5x0x.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما