چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 24299

قم ۴۰۰ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با بیان اینکه ۴۰۰ شهید روحانی مختص استان قم داریم که متولد و ساکن قم بودند، گفت: در کل کشور شهدای روحانی دوران انقلاب و دفاع مقدس، بالاترین تعداد را نسبت به قشر خود در بین سایر اقشار جامعه تشکیل می‌دهند.
قم ۴۰۰ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده است
به گزارش قم نیوز، احمد حسینی در حاشیه حضور در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله سعیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انقلاب ما ادامه نهضت عاشوراست و همه الگو هایش بر مبنای آموزه های دینی است که علما ی دین بر ما تدوین کرده اند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های تاریخی علما، مبارزه با ظلم و ستم است،عنوان کرد: بهترین هدیه ای که به جامعه ای داده می شود، وجود رهبری فرزانه در راس هرم آن جامعه است که نعمت دین اسلام و امنیت را برای آن جامعه به ارمغان بیاورد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم علمای بزرگوار را حافظان دین دانست و گفت: آنها این رسالت را به خوبی احیا کرده و به انجام رسانده اند.

وی با اشاره به فرازی از سخنان امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه عنوان کرد: حضرت آیت الله سعیدی اولین مجتهد شهید انقلاب بود که به رسالت دینی خود عمل کرد و بر مبنای تعهد علما در کمک به مظلوم و مبارزه با ظالم و هدایت جامعه، در زمان اختناق رژیم ستمشاهی به پا خاست.

وی با بیان اینکه عزت و افتخار امروز ما مرهون جانفشانی علمایی چون شهید مدرس از دوران غیبت کبری تا کنون است، گفت: شهید آیت الله سعیدی نیز در امتداد همان کاروان علمای شهید است و نماد و الگو ی کسانی است که برای مبارزه به ظلم و ستم در بدترین و غریبانه ترین شرایط گام بر می دارند.

حسینی ادامه راه شهدا را کمترین وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: علمای شهید همانگونه که دفاع از دین را در آموزه ها و معارف اسلامی یاد می دادند، با تقدیم خون خود این موضوع را عملا نیز نشان داده و مصداق " کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم" شدند.

وی در پایان با بیان اینکه ۴۰۰ شهید روحانی مختص استان قم داریم که متولد و ساکن قم بودند، خاطرنشان کرد: در کل کشور شهدای روحانی دوران انقلاب و دفاع مقدس، بالاترین تعداد را نسبت به قشر خود در بین سایر اقشار جامعه تشکیل می دهند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf10d0.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما