قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی مجتمع عالی فقه گفت:اختتامیه همایش بین‌المللی امت اسلامی؛ مبانی و مؤلفه‌ها پنج‌شنبه ۲۲ خرداد با سخنرانی آیت‌الله العظمی سبحانی و حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا اعرافی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه(ص) برگزار می شود.
برگزاری اختتامیه همایش امت واحده با سخنرانی آیت‌الله سبحانی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عابدیان صبح امروز در همایش بین المللی امت واحده اسلامی که در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع آموزشی عالی امام خمینی(ره)برگزار شد با اشاره به اهمیت امت واحده، اظهار کرد: باید شرایطی به وجود بیاید که مسلمانان بر اساس ارزش‌های اسلامی کنار هم زندگی کنند البته در آیات و روایات نیز به این مسئله تاکید زیادی شده است.

معاون پژوهشی مجتمع عالی فقه با اشاره به کلام امام خمینی‌ (ره) درباره امت اسلامی، افزود: امام راحل تاکید کردند:«اسلام آمده تا ملل دنیا را با هم متحد کند و یک امت بزرگ به نام امت اسلامی تاسیس کند» و رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله توجه زیادی دارد.

وی با اشاره به تلاش برای نجات از عقب ماندگی فکری، تصریح کرد: امروز باید همه امت اسلام و کشورهای اسلامی با تلاش خود، گرد معارف بلند قرآن کریم و اهل بیت(ع)و با حفظ و حدت و همدلی؛ کلمه الله را در دنیا حاکم کنند تا دنیای اسلام به سعادت واقعی دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدیان، با اشاره به انگیزه برگزاری این همایش، تاکید کرد: برگزاری این همایش برای رسیدن به امت واحده است که در این همایش نیز «مبانی و مولفه‌های امت اسلامی» بررسی قرار می‌شود.

معاون پژوهشی مجتمع عالی فقه با اشاره به کمیسیون های تخصصی تشکیل شده برای این همایش، گفت: کمیسیون سیاسی، کمیسیون حقوقی و مبانی و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی صبح و عصر امروز مشغول به کار هستند، البته مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی امت اسلامی؛ مبانی و مؤلفه‌ها ساعت ۸ پنج‌شنبه ۲۲ خرداد با سخنرانی آیت‌الله العظمی سبحانی و حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا اعرافی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه(ص) در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی با اشاره به بررسی نحوه تعامل کشورهای اسلامی در عرصه ها بین المللی، خاطرنشان کرد: تعامل کشورهادر عرصه بین المللی اعم از روابط داخلی و خارجی در حوزه های سیاسی،فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه های مرتبط از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch6xni.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما