يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 24466

داعش مجری سیاست های آمریکا و صهیونیست‌ها است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، تکفیری ها را حافظ منافع آمریکا و صهیونیست ها خواند و گفت: گروه تکفیری داعش به دنبال اجرای طرح استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در منطقه است.
داعش مجری سیاست های آمریکا و صهیونیست‌ها است
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه ،حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب با اشاره به نقش برجسته مراجع معظم تقلید در برخورد با گروهک داعش، اظهار کرد: گروه تکفیری داعش به دنبال عملی کردن طرح بیست ساله استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در منطقه است. آمریکا چندین سال قبل با ایجاد گروه تروریستی القاعده درصدد بود که اسلام را از بین ببرد و امروز نیز با ایجاد و تقویت گروه های تکفیری مختلفی که وجود دارد، به دنبال اجرای طرح های استعماری خود است.

وی با اشاره به اوضاع کشورهای اسلامی، تصریح کرد: در اکثر کشورهای اسلامی مانند مصر، تونس، لیبی، سوریه و عراق گروه های تروریستی و تکفیری با امکانات آمریکا و صهیونیست و همکاری همدستان منطقه ای خود به دنبال ایجاد اسلام هراسی و شیعه هراسی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به نقش برجسته مراجع و علما در مقابله با استکبار و تکفیری ها، خاطر نشان کرد: همه علمای شیعه و سنی جهان اسلام باید همانند آیت الله العظمی سیستانی، با تمام توان و با هر وسیله ممکن مثل صدور حکم جهاد ، در مقابل تکفیری ها و اقدامات تروریستی بایستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: حوزویان و روشنفکران باید با روشنگری و ارشاد مردم، دنیای اسلام را نسبت به خطراتی که اسلام و مسلمین را تهدید می کند، آگاه سازند، چراکه امروز خطر تکفیر نه تنها اسلام را بلکه تمام بشریت را تهدید می کنند و تکفیری ها تنها حافظ منافع آمریکا و صهیونیست ها هستند و جز ضرر و خطر هیچ سودی برای جهان اسلام ندارند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با تاکید بر لزوم وحدت شیعه و سنی، تصریح کرد: باید از تشیع و اهل سنت اعتدالی حمایت کرد تا افراطیون و تند روهای فرصت لطمه زدن به اسلام را پیدا نکنند،

وی افزود: تشیعی قابل قبول و مایه سعادت و رضایت اهل بیت(ع) است که ادامه دهنده راه مبارک امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید است و هر عمل افراطی و تفریطی، خلاف مسیر اهل بیت(ع) و باعث گمراهی است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با اشاره به روایت معروف حضرت رسول(ص) " إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی" و ضرورت تمسک مسلمین به حبل الله، تصریح کرد: حبل الله که در آیات قرآن نسبت به تمسک به آن سفارش شده و همه مسلمانان باید به آن چنگ بزنند تا به سعادت برسند، ثقلین یعنی کتاب خدا و اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان به این دو گوهر چنگ زنند و حول محور آنان و سایر مشترکات گرد هم آیند، سعادت و پیشرفت دنیای اسلام قطعی است و دشمنان نمی توانند کاری از پیش ببرند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb0ab5.rhba0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما